Israel Hayom

הרופא מהלל יפה עורר סערה: "אין גבול להסתה"

גינויים מקיר לקיר בעקבות הפרסום ב"ישראל היום" על הרופא "שיסרב לטפל בנתניהו" ● ליצמן: "אם הדברים נכונים - הוא לא יכול להיות רופא אפילו יום אחד" ● ד"ר ריבר: "תמיד נאמן לציווי המוסרי שלא להפלות אף אדם"

- ירון דורון ומיטל יסעור בית אור

המערכת הפוליטית סערה אתמול בעקבות החשיפה ב"ישראל היום" כי מנהל המחלקה הנוירולוגי­ת בביה"ח הלל יפה, ד"ר ירון ריבר, אמר במחלקה שאם ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לבית החולים - יסרב לטפל בו.

נתניהו שיתף את הפרסום בפייסבוק ובחשבון הטוויטר שלו וכתב: "השנאה המטורללת נגדי שוברת שיאים. לכו תבינו". גם בדף הפייסבוק של מפלגת הליכוד כתבו: "השנאה המטורללת לנתניהו שוב שוברת שיאים. הוא לא יטפל בראש הממשלה נתניהו, אבל במחבל הוא בטח יטפל. בושה".

השרה לשוויון חברתי גילה גממ ליאל אמרה: "אין גבול להסתה נגד רה"מ נתניהו. מקוממת השתיקה של אבירי זכויות האדם. צביעות שאין כדוגמתה. אני קוראת לסגן שר הבמ ריאות ליצמן להשעות אותו מעבומ דתו עד לבירור הדברים. ככל שהם נכונים, לאדם כזה אין מקום במערכת הבריאות ואינו ראוי לטפל באנשים".

גם ח"כ נאוה בוקר הגיבה: "עד לאן תגיע שנאת נתניהו? רופאי בית החומ לים מטפלים במחבלים, אבל מסתבר שמנהל מחלקה לא מוכן לטפל בנתמ ניהו. מחבל כן, נתניהו לא". בוקר גם קראה להשעות את ד"ר ריבר לאלתר.

נפתחה בדיקה

הרב יובל שרלו, ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, הגיב גם לפרסום: "גבולות השנאה לראש הממשלה חומ צים גבולות. איני ממצביעיו, ולהמ פך, אבל העובדה שדברים אלה נאמ מרים כלפי ראש ממשלה היא חציית קווים חמורה מאוד ביחס להוגנות של קבלת מעמד השלטון, הבחירות, השיטה הדמוקרטית וההתנהלות".

סגן שר הבריאות הנחה לקיים בדיקה, ובמידת הצורך הליך משממ עתי בעניינו של ד"ר ריבר. עוד הנחה ליצמן את ד"ר בועז לב, נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, לקיים בדיקה בנושא. "אני מגנה בתוקף את התבטאות הרופא בהלל יפה על כך 'שלא יטפל בנתניהו', כפי שפורסם ב'ישראל היום'", אמר ליצמן, "מדובר באמירה מקוממת שאין לעבור עליה לסדר היום. רופא במדינת ישראל אינו יכול לקחת את החוק לידיים ולהודיע על טיפול סלקטיבי. הוריתי לגורמי המקצוע במשרד לבחון את הצעדים המשמעתיים הנדרשים. אם הדברים נכונים, הרופא הזה לא יכול להיות רופא אפילו יום אחד".

בהמשך היום קיים מנהל הלל יפה ד"ר מיקי דודקביץ' שיחת בירור עם ד"ר ריבר וכתב למנכ"ל משרד הבמ ריאות כי "בשיחה שקיימתי עם ד"ר ריבר הוא הבהיר כי לא התקיימו שיחה או אמירה מסוג זה בבית החומ לים". עם זאת, לפי עדויות שהגימ עו ל"ישראל היום", האמירה נאמרה במחלקה הנוירולוגי­ת בבית החולים.

ד"ר ריבר עצמו אמר אתמול: "שירתי בצה"ל במשך 34 שנים כקצין וכרופא. טיפלתי בפצועים תחת אש ותמיד הייתי נאמן לציווי המוסרי שלא להפלות שום אדם ולמ טפל בכל אדם באשר הוא אדם. כך עשיתי וכך אעשה".

 ??  ?? "ישראל היום", אתמול
"ישראל היום", אתמול
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? בי"ח הלל יפה
צילום: יהושע יוסף בי"ח הלל יפה
 ??  ?? ד"ר ריבר, אתמול
ד"ר ריבר, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel