Israel Hayom

"איחוד חרדי? זה בלוף"

בש"ס לא מתלהבים מאפשרות של חיבור עם יהדות התורה: "יחליש אותנו ונפסיד קולות" ● ברקע - היום צפוי להיחתם הסכם האיחוד בין שתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה

- יהודה שלזינגר

ברחוב החרדי מדברים בש בועות האחרונים על אפש רות של איחוד בין שלוש המפל גות החרדיות, אך בש"ס לא מתלהבים מהמהלך - ויש מי שיוצא נגדו בגלוי.

ח"כ יעקב מרגי, אחד הח"כים הוותיקים במפלגה, אמר בשיחה ל"ישראל היום" כי הוא מתנגד נחרצות למהלך של איחוד: "כולם מפנטזים על גוש חזק שיביא 15 מנדטים, אבל זה בלוף. ברגע שהמ חסידים, הליטאים והספרדים ביחד, המצביעים לא יבואו לקלפיות. חלק גדול מהמוטיבציה הוא גם קנאת סופרים".

הוא הוסיף: "צריך להביא בחשבון שאם יהיה איחוד כזה, הרבה מצבימ עים יצביעו לנתניהו. הוא הרי יתמ חיל מערכה על המלחמה נגדו ויקרא לכולם להציל אותו, והרבה קולות מסורתיים, אפילו חרדים, ייענו לקריאה. לא סתם מפלגות אחרות שמחות לשמוע על המהלך הזה. הם רואים בזה הזדמנות לקחת לנו קומ לות. יש לנו זהות ספרדית סקטומ ריאלית והיא עלולה ללכת לאיבוד".

לדבריו, את מהלך האחדות מומ בילים "נערים": "אצלנו לא באמת מדברים על זה. נכון שאף אחד לא רוצה לצאת בפומבי נגד מסר יפה של אחדות, אבל ההערכה שלי שגם היו"ר לא רוצה בזה. 'ישחקו הנערים לפנינו'. יש נערים שמתעסקים בזה ומדברים על זה, חלק מטעם וחלק לא מטעם. זה קצת מאבד שליטה".

ברקע, היום צפוי להיחתם הסכם האיחוד בין שתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה - אגודת ישראל ודגל התורה. הסיעות יחתמו על הסכם הריצה המשותף ביניהן. יש לציין כי לא מדובר באירוע ייחומ די, ובכל מערכת בחירות מתאחדות שתי הסיעות המייצגות את החסידים )אגודת ישראל( ודגל התורה )הלימ טאים( בהסכם שכזה ורצות יחדיו. ברחוב החרדי יש מי שמקווה שבהממ שך גם ש"ס תצטרף אל איחוד שכזה לגוש חרדי מורחב.

על פי ההסכם שייחתם בין שתי הסיעות, אגודת ישראל תחזיק בממ קומות ‪,9 ,7 ,5 ,3 ,1‬ ואילו דגל התומ רה תקבל את המקומות ‪.8 ,6 ,4 ,2‬

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel