Israel Hayom

כוננות שלג

החורף מסתער עם גשמים, רוחות ושלג בהרי הצפון והמרכז ● בירושלים מתכוננים ללילה לבן - ומקווים לבירה לבנה ● משרד הבריאות מזכיר: קשישים ופעוטות בסכנה

- עדי חשמונאי, דן לביא, יורי ילון ומיטל יסעור בית אור

לאחר יום שטוף שמש ברוב הארץ - מזג אוויר סוער צפוי היום, ולקראתו נכנסו לראשונה העונה עיריות ירושלים וצפת לכוננות שלג.

היום ינשבו רוחות חזקות וייתכן אובך בדרום הארץ ובמרכזה ויהיה קר לעו נה. במהלך הבוקר יחל לרדת גשם עם סופות רעמים בצפון, שיתפשט בהדרגה עד לצפון הנגב. קיים חשש לשיטפונות ולהצפות. מהצהריים יירד שלג בפסגות הרי הצפון. לקראת ערב יירד שלג בפס גות הרי המרכז, כולל ירושלים.

בירושלים החליט ראש העירייה, משה ליאון, כי יום הלימודים יסתיים בשעה 15:00 בכל מוסדות החינוך. על פי תחזית מזג האוויר, קיים סיכוי לירידת שלג בעיר משעות אחר הצהריים. הסעות החינוך המיוחד יופעלו בהתאם לכך.

ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שקיימה העירייה יחד עם כל גורמי החי רום והמקצוע הרלוונטיים, כולל משטרת ישראל ופיקוד העורף. לפי ההערכות הנוכחיות, אם ייערם השלג בבירה - מדובר על כמה ס"מ, בשל משכו הקצר - שעות בודדות.

בתום הערכת מצב של עיריית צפת, בשיתוף גורמי החירום, הוחלט לסיים היום את הלימודים במוסדות החינוך בשעה 13:30 מחשש להצטברות שלג על הכבישים.

אתמול החל מרכז ההפעלה העירוני לעבוד במתכונת מיוחדת. הבוקר יתפ רסו מפלסות שלג ומפזרות מלח בצירים הראשיים המובילים למרכז הרפואי זיו בעיר ולבסיסי צה"ל. גם נתיבי ישראל תציב כלים כבדים מסביב לעיר על מנת לסייע במלאכת פינוי הצירים מהשלג שעשוי להיערם.

בשל מזג האוויר הסוער הצפוי מר ענן משרד הבריאות את המידע לצי בור וקורא לאוכלוסיות הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים, לנקוט כמה פעולות חשובות על מנת לצמצם את נזקי הקור: לדאוג לחימום נאות של הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות בקירוב, ולא פחות מ 21 מע לות; לדאוג ללחות האוויר בחדר; לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית; לבדוק את בטיחות התנורים בדירה; להקפיד על לבוש חם; לשתות בכמות מספקת ‪10 8)‬ כוסות שתייה ליום לאדם בוגר( - גם ללא תחושת צמא; להקפיד על ארוחות קלות יחסית לעיתים קרובות ‪6 5)‬ ביום( ולהימנע מארוחות כבדות.

 ?? צילום: אתר החרמון ?? אתר החרמון, אתמול
צילום: אתר החרמון אתר החרמון, אתמול
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ההיערכות בירושלים
צילום: אורן בן חקון ההיערכות בירושלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel