Israel Hayom

משפחת הלוחם שנהרג בנחל חילזון: "המפקדים התעלמו מהתרעות ההורים"

- דניאל רוט אבנרי

בני משפחתו של רב"ט אבי תר יוספי ז"ל מגבעת שמואל, לוחם צנחנים שטבע למוות בשבוע שעבר בנחל חילזון, קמו אתמול מהשבעה וסיפרו על הכעס שלהם בנוגע להחל טה להוציא את החיילים לניווט במזג האוויר הסוער.

"הורים של אחד החיילים התריעו על הסכנות בגלל מזג האוויר והמפקדים התעלמו", אמרה אמו של החייל, דליה יוספי. לדבריה, "ההורים שאלו אותם איך מוציאים חיילים לשטח במזג האוויר הסוער הזה, והמפקדים פשוט לא התייחסו". יוספי סיפרה כי "גם אני כעס תי מאוד. איך מוציאים לחיילים לניווט במזג אוויר כזה? בגשם, בברד, בקור? אני זוכרת שזה מה שאמרתי לאביתר".

לדברי האם, חבריו של בנה קיבלו הוראה ממפקדי הצבא שלא לספר על מה שאירע בנחל ואשר הוביל למות בנה. "זאת ההוראה שהם קיב לו ממפקדיהם", אמרה בכעס, "המפקדים גם לא אמרו לנו מה בדיוק התרחש שם, אבל אנחנו כהורים מבינים בדיוק מה היה".

עוד סיפרה האם כי מפק דים בכירים של בנה אביתר ז"ל הגיעו לנחם את המשפחה, וזו הטיחה בפניהם את הטענות הקשות. "הקצינים הבכירים אמרו לנו שכדי לאמן את הלו חמים הם עושים את כל הפעו לות האלה גם בימים גשומים, כי האויבים שלנו לא חושבים אם לתקוף אותנו על פי מזג האוויר או כשחם או קר בחוץ. היציאה לניווט בימי סערה היא דבר שבשגרה".

בני המשפחה כמובן לא קיבלו את טענות המפקדים והביעו את פליאתם. "רק לפני תשעה חו דשים מתו עשרה צעירים בנחל צפית, אנשים לא לומדים מזה?", שאלו בכעס.

 ??  ??
 ??  ?? האסון בנחל חילזון
האסון בנחל חילזון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel