Israel Hayom

תקרית חמורה: טנק הידרדר לכביש, חשד שהצוות נרדם

אירוע בטיחותי חמור בקורס מפקדי טנקים המתקיים בבסיס שיזפון שבדרום ● הטנק נסע 600 מטרים לאחור וחצה את כביש 40 - רק במזל לא היו נפגעים ולא נגרם נזק ● דובר צה"ל: "האירוע החריג יתוחקר ויופקו ממנו לקחים"

- לילך שובל

תקרית בטיחות חמורה בחיל השריון. טנק של צה"ל הידרדר בימים האחרונים במהלך קורס מפקדי טנקים בבסיס שיזפון שבדרום הארץ, נסע כ 600 מטרים וחצה קטע בכביש .40 על פי החשד, צוות הלוחמים נרדם בכלי המשוריין.

מפרטים ראשונים של האירוע עולה כי הוא התרחש במהלך שבוע תרגילי מחלקה של הקורס, כשמפקד המחלקה שפיקד על הטנק יצא ממנו וביקש מה לוחמים שנשארו להמתין בתוכו בזמן שבלם היד האמור למנוע מהטנק לנוע, תפוס. כעבור זמן קצר שב הקצין למקום ולא מצא את הטנק, ובתום חיפושים נמצא הכלי הכבד במרחק כ 600 מט רים משם, לאחר שהידרדר ללא שליטה וכאמור חצה קטע בכביש .40 מבדיקה ראשונית עלה כי צוות הטנק נרדם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירוע כי "במהלך אימון שהתקיים במסגרת קורס מפקדי טנקים בדרום הארץ, היד רדר טנק למרחק של מאות מטרים בו דדים תוך שחצה כביש. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר באירוע בטיחותי חריג שיתוחקר ויופקו ממנו לקחים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

כזכור, בחודש אפריל האחרון נהרג רב"ט אליהו דרורי ז"ל בהתהפכות טנק בגבול הדרום. שלושה חיילים נוספים נפצעו בתקרית, באורח קשה וקל, ופונו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח סורוקה בבאר שבע.

דרורי ז"ל נפצע באורח אנוש, אולם בבית החולים נאלצו הרופאים לק בוע את מותו. "צה"ל משתתף בצער משפחת ההרוג וימשיך ללוותה ואת משפחות הפצועים", נמסר אז מטעם דובר צה"ל.

מהתחקיר עלה כי הטנק, מדגם מר כבה סימן ,3 נפל לנחל ניצנה במהלך סיכול הברחה בחלק הצפוני של גבול מצרים. עוד עלה מהתחקיר הראשוני כי המבריחים ניסו לבצע הברחה תוך פגי עה בגדר, תרגולת של מניעה הופעלה בגדר ולמקום הוקפץ טנק שמוצב כע תודה באזור, אשר תוך כדי תנועה היד רדר לשיפול קרקע של שלושה מטרים בנחל ניצנה. טנק מרכבה סימן 3 אמור לדעת להתמודד עם שיפול קרקע כזה, אך בעקבות ההידרדרות התלקח ככל הנראה פגז בתוך הטנק וגרם לשריפה ולהפעלת מערכת כיבוי האש.

 ?? צילום ארכיון: יהושע יוסף ?? אימון בבסיס שיזפון. לטנקים המצולמים אין קשר לידיעה
צילום ארכיון: יהושע יוסף אימון בבסיס שיזפון. לטנקים המצולמים אין קשר לידיעה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel