Israel Hayom

פרשת הטרור היהודי: הנער העצור עשוי להיות מואשם בהריגה

נגד הקטין החשוד במעורבות במותה של עאישה א ראבי הוגשה הצהרת תובע על הכוונה להגשת כתב אישום ● אביו: "מתעלמים מהאליבי שלו תוך הפרת זכויות אלימה ובוטה"

- שלומי דיאז ואפרת פורשר

לבקשת השב"כ והמשטרה, בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול עד יום ראשון, 20 בי נואר, את מעצרו של הקטין מישיבת פרי הארץ ברחלים החשוד במעורבות במותה של עאישה א ראבי כתוצאה מיידוי אבנים לעבר רכבה. החוקרים הגישו הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות ביטחון חמורות, בין היתר בגין הריגה.

עם זאת, יש צורך בהשלמות חקירה למרות שעל פי החוקרים יש נגד הקטין החשוד תשתית ראייתית. החומר הועבר לידי הפרקליטות מחוז מרכז לצורך עיון והחלטה, בין היתר על הסעיף המדויק שבו יואשם הנער, במידה ויוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

אביו של הקטין החשוד פירסם את מול מכתב פומבי, שבו סיפר כי תחושות המשפחה הן ש"תופרים לו תיק" וטען כי השב"כ הפר את זכויות בנו תוך הת עלמות מוחלטת מטענת האליבי שלו. "נחשפנו לתמונה קשה של הפרת זכויות אלימה ובוטה שממנה סבלו הנערים שנ עצרו", כתב האב, "מדובר בחקירות ארו כות ללא סוף, בכבילה באזיקים לכי סא לאורך כל היום, בלחץ נפשי אדיר, בשימוש בשפה גסה ואלימה, בהחפצת נשים, באיומים ובמניפולצי­ות".

לדברי האב, "בננו מואשם באירוע של זריקת אבנים שהתרחש בליל שבת, לט ענת בעלה של הנפגעת, אלא שבאותה עת בננו בוודאות השתתף בסעודת שבת ובעונג השבת לאחריה, ביחד עם עש רות מחבריו, והמערכת מתעלמת בא לגנטיות מהאליבי המוצק שלו. השב"כ אף ניסה להעלים מהשופט את העדות של ראש הישיבה בעניין. התחושה היא כי המחלקה היהודית מתקשה לרדת מהעץ שעליו היא טיפסה ולהודות כי הנערים נעצרו מעצר שווא. אנו כהורים מודאגים מניסיון החוקרים לחפש חל קיקי ראיות ולרקום עלילה כנגד בננו, העלולה להיגרר לשנים של מעצרים ומאבק משפטי קשה. נדמה כי אין כאן רצון לברור האמת, אלא רק רצון להשיג אשמים בכל מחיר על מנת לשמור על כבודה של המחלקה היהודית בשב"כ, תוך רמיסת חירותו של קטין תמים וחף מפשע ופגיעה בכל משפחתו וסביבתו".

אחד מפרקליטי הנער, עו"ד אמיר ברכה, אמר לפני הדיון כי "המשטרה מצהירה דברים בלי להציג לנו מסמכים רלוונטיים. מדובר במסמכים שבהלי כים פלילים מקובל להעבירם לסנגורים בטרם תחילת הדיון. ההסתרות האלה הן דבר חמור וההתנהגות הנואלת הזאת לא מתאימה למדינה דמוקרטית".

עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" הוסיף כי "הראיה היחידה שהם טוענים שקיימת או קושרת את הנער לאירוע היא בעייתית וספק אם כתב אישום צריך להיות מוגש בנסיבות הללו. אני מקווה שאין שיקולים זרים במערכת המשפ טית ושמי שצריך לקבל החלטה יקבל החלטה נכונה".

 ??  ?? הפגנת תמיכה בחשוד, אתמול
הפגנת תמיכה בחשוד, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel