Israel Hayom

כאב לב: 75% לאחר התקף סובלים מעצבות ומדאגה

סקר חדש מגלה: 25% סבלו מפחדים ו־%31 גילו חוסר עניין בפעילות ● מנהלת בי"ס לסיעוד בעין כרם מתריעה: "חשוב לאתר חולים שנמצאים בדיכאון כי הם בסיכון לאירוע חוזר"

-

המחיר הנפשי של התקפי הלב נחשף: 75% ממי שעע ברו התקף לב סבלו בימים שלאע חריו מעצבות ומדאגה, 25% סבלו מפחדים, 14% מדיכאון וע%31 גילו חוסר עניין בפעילות רגילה. כך עולה מ"סקר התקפי הלב של ישע ראל" - סקר שנערך בכל שנה על ידי האיגוד הקרדיולוגי ומשרד הבריאות.

הסקר נערך בקרב כאלף אנשים שעברו התקפי לב במחלקות הקרש דיולוגיות בכל בתי החולים בישראל, והשנה נבדקה לראשונה גם ההשפעה של התקף הלב על רווחתם הנפשית של המטופלים.

"לכאורה זה הגיוני מאוד שמי שעבר התקף לב יסבול ממצוקה נפשית, אבל אלו נתונים שלא נבש דקו לפני כן וכעת גילינו ששיעור ניכר סובל מסטרס וממצוקה נפש שית", אומרת פרופ' פרידה דקייזר, מנהלת בית הספר לסיעוד בהדסה עין כרם, "אנחנו מתכוונים להמשיך לעקוב ולראות אם הנתונים האלו יכולים לנבא מה יהיה עם החולה בעתיד. יש מחקרים שמראים שאדם שנמצא בדיכאון חודששחודשי­ים אחרי ההתקף - הסיכוי שלו לשש רוד לטווח ארוך נמוך יותר. חשוב לאתר חולים שנמצאים בדיכאון כי הם בסיכון לאירוע חוזר. חשוב לאתר זאת באשפוז, לטפל ולדווח בשחרור למרפאה".

60% מעשנים

מסקר הקרדיולוגי­ם עולה כי 1,778 איש אושפזו בחודשים מארס ואפריל במחלקות הקרדיולוגי­ות לאחר התקף לב, וכש%3 מהחולים נפטרו במהלך האשפוז - שיעור דומה לשנים הקודש מות. משך הזמן מההגעה לבית החוש לים ועד לצנתור התקצר מש08 דקות בשנת 2000 לש24 דקות .2018שב אך הזמן היקר שמתבזבז מתחילת התש סמינים ועד שהחולים מגיעים לטיש פול נותר ארוך: 125 דקות ,2018שב לעומת 130 דקות .2000שב

ד"ר זאזא יעקבשווילי, יו"ר החוג לטיפול נמרץ לב באיגוד הקרש דיולוגי ומנהל המערך לקרדיולוגי­ה קהילתית בכללית: "לאורך השנים אנחנו רואים עלייה בשיעור החוש לים שמתפנים באמבולנס וזו נקודה חשובה ומצילת חיים, אך עדיין יש בעיית מודעות אצל המטופלים והיא פרק הזמן הארוך, של שעתיים, שבו מטופל חש ברע ומתעכב בבית עד שהוא מחליט לפנות לטיפול".

מקרב החולים שסבלו מהתקף לב, 60% הם מעשנים, וגם חלקם של חולי הסוכרת עלה לאורך השנה ועומד על כמעט מחצית )46%( מהש סובלים מהתקפי לב. מגמה מעניינת שנמצאה היא שפחות חולים שסבש לו מהתקפי לב הקפידו על נטילת תרופות לפני אשפוזם.

 ?? צילום: ?? GettyImage­s
צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel