Israel Hayom

לקראת הסערה: קרן קנט פתחה חדר מצב

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי היום, פתחה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, חדר מצב והנחתה את החקלאים כיצד להתמודד עם הסערה.

באירועים דומים בעבר נפגש עו מאות משקים חקלאיים, והקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות שילמה עשרות מיליוני שקלים פיצויים.

חדר המצב מיועד לטיפול בפש ניות הצפויות להגיע בעקבות נזקי מזג האוויר, העלול לפגוע בגידולים החקלאיים. בד בבד, הנחתה קנט את המגדלים בכל רחבי הארץ להיערך לרוחות העזות הצפויות ולמשקש עים הרבים. בכלל זה בקנט הנחו את המגדלים לחזק את החממות, וכן את יריעות הפלסטיק והפוליאתיל­ן, המשמשות לכיסוי החממות ותעלות הרוח. זאת כדי למנוע קריסה של החממות, וכן למנוע חדירתם של קור ומשקעים העלולים להשמיד לחלוטין את היבולים.

בקנט מזכירים כי בסערות דוש מות לזו הצפויה היום, אשר התאש פיינו גם הן בכמות גדולה מאוד של משקעים, בקור וברוחות עזות בכל רחבי הארץ, התקבלו בקנט מאות הודעות של חקלאים על נזק. עיקר הפגיעות שנגרמו היו לגידולי הירקות, וכן למטעים שונים ברחבי הארץ. הנזקים נגרמו בעיקר מהש רוחות שגרמו לנשירה נרחבת של פרי, מהצפות של שטחי גידול, מהש ברד שפגע בגידולים ומקריסה של בתי צמיחה. במקרים דומים הגיע סכום הפיצויים ששילמה קנט למש גדלים לעשרות מיליוני שקלים. בחלק מהמקרים היקף הנזקים שגרש מה סערה אחת עוצמתית היה שווה לרבע מהיקף כלל נזקי הטבע לחש קלאים באותה שנה.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel