Israel Hayom

"השת"פ עם יפן - יעד אסטרטגי"

שר הכלכלה היפני הירושיגה סיקו מבקר בישראל ● הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה אלי כהן ● בשנה שעברה זינק היצוא הישראלי ליפן ב־%24 ● הסכמים מסחריים נחתמו בהיקף של יותר מ־001 מיליון דולר

-

משלחת בראשות שר הכלכלה היפני, הירושיגה סיקו, מבקרת בארץ למפגש החדשנות ישראל־יפן, המתקיים זו הפעם השנייה, בהובלת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה והתעשייה ביפן אשר בראשה עומדת נועה אשר, ובשיתוף עם מכון היצוא ורשות החדשנות.

את שר הכלכלה היפני קיבל עמיתו - שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שבשנה שעברה ביקר אותו ביפן בראשות משלחת מכון היצוא ואנשי עסקים ישראלים.

שר הכלכלה היפני אמר: "אנו רואים חשיבות רבה בקידום הקשרים בין המדינות באמצעות דיאלוג חיובי ופורה ופעילות משותפת של המגזרים העסקי והממשלתי של שתי המדינות".

בשנת 2018 נרשם גידול של 42% ביצוא הישראלי ליפן, והוא חצה לראשונה את הרף של 1.16 מיליארד דולר. עיקר הגידול ביצוא נובע מגידול ביצוא ציוד רפואי, ציוד אופטי ומוצרי מתכת.

השר כהן ומקבילו היפני חתמו על הצהרה כלכלית משותפת ועל הסכם לחיזוק שיתוף הפעולה בתחום הבריאות הדיגיטלית, כדי להביא יותר חברות יפניות לפעילות משותפת עם חברות ישראליות. במהלך הביקור נחתמו הסכמים מסחריים בהיקף של יותר מ־001 מיליון דולר.

שר הכלכלה והתעשייה כהן ציין: "אני רואה בשיתוף הפעולה עם יפן, הכלכלה השלישית בגודלה אחרי סין וארה"ב, יעד אסטרטגי לכלכלה הישראלית. ביקור השר סיקו בישראל הוא איתות על כוונותיה הרציניות של יפן להתקרב לישראל ולעלות מדרגה ביחסינו הכלכליים. יפן היא מדינה מהמובילות בעולם, וכלכלתה מציבה אתגר משמעותי לחברות הישראליות. אני ועמיתי היפני הצבנו יעד משותף להכפיל את היקף הסחר בין המדינות, ואני מאמין כי נעמוד ביעד זה בהצלחה".

בהמשך הביקור נפגש שר הכלכלה היפני גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשתתף באירועים עסקיים שונים לחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. במסגרת זו חברות יפניות וישראליות יחתמו על שיתופי פעולה חדשים.

עוד מתוכננים סמינרים וסדרת מפגשים כלכליים בין ישראל ליפן, וכן פורום עסקי בהובלת שר הכלכלה היפני ושר הכלכלה הישראלי.

אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, שהשתתף באירועים, אמר: "אנו שמחים על הצלחת האירוע ועל המספר חסר התקדים של חברות יפניות וישראליות שלקחו בו חלק. מבין מדינות העולם, קשרי הסחר שמנהלת ישראל עם יפן, הם ממנועי הצמיחה הגדולים והחשובים ביותר. שתי המדינות מכירות בערך המוסף שנותנת האחת לרעותה, ומכון היצוא משקיע מאמצים רבים בהעמקת הקשרים המסחריים עם ארץ השמש העולה ובהגדלת היצוא אליה. בשנה הקרובה מתוכננים 16 אירועים עסקיים שמטרתם להוסיף למגמת הגידול הזו; אחד מהם מתקיים בימים אלה ממש בטוקיו בתחום הרכב".

המשלחת היפנית מונה כ־002 נציגים מ־001 חברות יפניות, וכן גורמי ממשלה רבים - פלטפורמה שהוקמה על ידי שני שרי הכלכלה במאי ,2017 שבה חברים כל הארגונים הכלכליים הרלוונטיים מיפן ומישראל, הפועלים לקידום ולחיזוק השת"פ הכלכלי בין המדינות.

 ?? צילום: קובי גדעון/לע"מ ?? השר כהן, רה"מ נתניהו ושר הכלכלה היפני
צילום: קובי גדעון/לע"מ השר כהן, רה"מ נתניהו ושר הכלכלה היפני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel