Israel Hayom

"נשים נוטות לקחת סיכונים נמוכים יותר ולהסתפק בתשואות נמוכות"

אלו הם חלק מהממצאים שתציג אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים, בוועידת ישראל לנשים שמתקיימת היום בתל אביב ● "השקעותיהם של גברים חשופות לסיכונים רבים יותר"

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

"כל מי שיש לה קופת גמל, קרן פנסיה או קרן השתלמות היא למעשה משקיעה, ולכן רוב הנשים בישראל הן גם משקיעות. אם אנחנו שואלים כמה נשים בפועל מנהלות את כספן ואת השקעותיהן, המספר קטן מאוד", כך אומרת אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים וסמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת .IBI

אלקלעי תתייחס לנושא - נשים בעולם ההשקעות, בפני יותר מ־007 נשים פורצות דרך בתחומים שונים מהמשק הישראלי, שישתתפו היום בוועידת ישראל לנשים ולעסקים הרביעית, ביוזמת "מידע כנסים", בתיאטרון הקאמרי בתל אביב.

אלקלעי מוסיפה כי "בערך 10% מציבור המשקיעים העצמאיים, אנשים המנהלים את כספם בעצמם ללא יועצים פיננסיים, הם נשים. ככל הנראה, כרבע ממנהלי ההשקעות והיועצים הפיננסיים הן נשים. יועצות בבנקים יש יותר, אולי אפילו 50% מהיועצים".

לדבריה, "עושה רושם שהמספר די יציב בשנים האחרונות. אף שנשים בוגרות האוניברסיט­אות במקצועות הרלוונטיים, בדומה לגברים, בוחרות להתמחות בשיווק ומכירות, באנליזה ובמקצועות תמך נוספים ופחות בניהול כסף ומסחרי. לצערי, המצב בעולם דומה מאוד".

עוד היא מוסיפה על ההבדלים בין נשים לבין גברים, כי "יש תכונות שאנו נוטים לייחס לנשים ותכונות המיוחסות לגברים. בלי להיכנס לשאלה אם כך נולדנו או שכך חונכנו, נראה שנשים רבות מגברים שונאות סיכון. נשים בדרך כלל נוטות להשקיע זמן רב יותר מגברים בלימוד לפני קבלת החלטות. לגברים בדרך כלל יש אגו גדול יותר מאשר לנשים. השונות הזו מקנה ית־ רונות לנשים בניהול כספם של אנשים אחרים".

כשמדובר בכספים האישיים, "הערך של השונות לצד השוויון מקבל משנה תוקף. כשגברים ונשים מקבלים החלטות השקעה בנפרד, בדרך כלל קורים כמה תהליכים. לרוב הגבר מקבל את התפקיד של הטיפול בנכסים ומתמודד עם המונחים ועם קבלת ההחלטות, הוא חווה את הטעויות ולומד מהן. בדרך כלל גברים אוהבים סיכון ונשים שונאות סיכון. מובן שלא כולם כך, אבל בהינתן החינוך הנפוץ, הנטייה לסיכון גבוהה יותר אצל הגברים. התוצאה היא שההשקעות של גברים תהיינה חשופות לסיכונים גדולים, וההשקעות של נשים תהיינה נטולות סיכון, אבל גם עם תשואות נמוכות יותר. לכן יש יתרון גדול בקבלת החלטות משותפת".

 ??  ?? אלה אלקלעי
אלה אלקלעי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel