Israel Hayom

הפתרון נמצא מתחת לאף

פטריק קוטרונה עבר מגיל 8 כל קבוצה במילאן, עד לבוגרים ● ההערצה לגונסאלו היגוואין סידרה לו מורה מצוין, אבל כעת נראה שהוא עולה על המודל המקורי ● למרות הכל, הערב בסופר קאפ נגד יובנטוס, הוא צפוי לפתוח שוב על הספסל

- דור הופמן

במידה מסוימת, את ההיררכיה בחו ליית ההתקפה של מילאן הנוכחית בנה פטריק קוטרונה במו מכשירו הס לולרי ב 29 באפריל .2015 באותו היום פגש שחקנה הצעיר של מילאן במסדרו נות המועדון את גונסאלו היגוואין, אז חלוצה הכביר של נאפולי, מפגש שתו רגם לסלפי שאותו העלה לאינסטגרם עם הכיתוב "פנומן".

המהלך הזה, פלוס ציטוטים רבים על הערצה לארגנטינאי, הובילו לכך שכ שהשניים חברו העונה לאותו סגל והת חרו על אותה משבצת, חלוקת הדרגים כבר נעשתה: פיפיטה הוא הרכש הנוצץ עם הקבלות, קוטרונה )עדיין( הצעיר שצריך ללמוד.

ג'נארו גאטוסו לא חשב הרבה לפני שזרם עם חלוקת התפקידים הזאת, וב עיניים עצומות תעדף את היגוואין על פני האיטלקי בן ה 21 כשהיה צריך לבחור חלוץ אחד לחוד. זו היתה החלטה עיוורת של המאמן, אבל באמצע השבוע האחרון דאג קוטרו נה לפקוח לו את העיניים לרווחה. בשמינית גמר הג ביע מול סמפדוריה נכנס החלוץ בהארכה כשה תוצאה היתה ,0:0 וב 30 הדקות הנוספות כבש פע מיים ושלח את מילאן לרבע הגמר. עם הצמד הזה הגיע לתשעה שערים בכל המסגרות ב 1,129 דקות משחק, בעוד להיגוואין שמונה גולים ב 1,842 דקות.

אולי בגלל זה, ואולי לא, גאטוזו חשף השבוע שפיפיטה נחוש לעזוב, ככל הנראה לצ'לסי. נראה שהוא הבין שיש פה מקרה קלאסי של "התלמיד עלה על רבו".

קוטרונה כבר היה בסיטואציה שדרשה ממנו להוכיח שהחלוץ שמילאן מחפשת נמצא מתחת לאף שלה. יליד קומו, שב גיל 8 הצטרף למילאן וקרע רשתות בכל קבוצת גיל במועדון, עלה אשתקד לסגל הבוגר של וינצ'נזו מונטלה עם אפס צי פיות בגלל 200 מיליון היורו שהוציאה הקבוצה על שחקני רכש. על המשבצת שלו נחתו ניקולה קאליניץ' ואנד רה סילבה, שתי רכי שות ראויות באותם ימים, והוא הבין שע ליו להמתין בסבלנות להזדמנות. אלא שזאת הגיעה מהר, לקראת סוף השנה, כשהפורטו גלי והקרואטי כשלו ואפש רו לקוטרונה להשתלב ברוטציה של המאמן גאטוסו. את העונה הראשונה בחייו הבוגרים סיים החלוץ עם 18 שערים בכל המ סגרות, ובהם גולים מול לאציו, רומא ופיורנטינה בליגה, וכן שער ניצחון בהארכה מול אינטר ברבע גמר הגביע. כשנשמעה שריקת הסיום לעונה וקוטרונה הביט במה שהשאיר אחריו, הודה: "לא ציפיתי לעונה כזאת. לפני שנה הייתי שחקן נוער ועכשיו אני בנ קודה הזאת. התאמנתי טוב והראיתי מה אני שווה".

מזכיר את פיליפו אינזגי

דבר אחד בטוח, קוטרונה שווה גו לים. זה מה שהוא עשה בכל קבוצות הגיל במילאן, וזה מה שהוא עושה גם בבוגרים כשהוא מקבל הזדמנות.

התנועה שלו ללא כדור מצוינת, יש לו כוח מתפרץ והוא לא זקוק להרבה מצבים כדי לשים את הכדור ברשת.

השער הראשון מול סמפדוריה היה תקציר של יכולותיו: סימון למגן קו נטי איפה הוא רוצה את הכדור, תנו עה חכמה לשם וכיבוש בנגיעה אחת. השער השני, מבישול של צ'הלאנולו, היה כמעט זהה.

מלבד היגוואין, שממנו למד המון, המודלים שלו לחיקוי הם אנדראה בלו טי ואלבארו מוראטה, שעליו אמר: "הוא שחקן שאני מעריץ, עם מהירות ואינס טינקטים מעולים". אלא שלא במפתיע, לאנשי מילאן הוא מזכיר את פיליפו אינזאגי, שגם אימן אותו בקבוצה הצ עירה ב .2013/2014 "לשניהם יש ארס מיוחד שהם משתמשים בו כשהם קרו בים לשער היריבה", הסביר גאטוסו.

למה מדלגים על שחקני הבית

הבעיה המרכזית של קוטרונה, שב גללה כנראה יפתח על הספסל הערב בסופר קאפ מול יובנטוס שייערך בערב הסעודית, היא שהבחירה בו מנוגדת לכ ללים. מועדוני הענק מרגישים מחויבים, לא פעם מסיבות שיווקיות פרסומיות, לרכוש שחקנים מוכרים, ובכך מדל גים על שחקני הבית, טובים ככל שיהיו.

זאת, למשל, הסיבה שג'יידון סאנצ'ו פרץ בבורוסיה דורטמונד, ולא בקבו צת נעוריו מנצ'סטר סיטי, וזה משהו שקוטרונה סובל ממנו. שלושת החלוצים ה"גדולים" שהגיעו למילאן בשנתיים האחרונות - קאליניץ', סילבה והיגוואין, תרמו יחדיו 24 שערים ב 102 משחקים, בעוד הוא כבש 27 ב 70 הופעות בלבד. ולמרות זאת, כמעט תמיד יש מישהו לפניו. גם הערב, כאמור, קוטרונה יחכה להזדמנות. לכן, אם ייכנס ויכבוש, ובטח אם יעזור למילאן לזכות בתואר, טוב יעשה קוטרונה אם יעלה סלפי של עצמו בלבד ויכתוב בפשטות, "פנומן".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? קוטרונה. הפגישה עם היגוואין בשנת 2015 שינתה את הכל
צילום: אי.פי.אי קוטרונה. הפגישה עם היגוואין בשנת 2015 שינתה את הכל
 ??  ?? ג'נארו גאטוסו אתמול בערב הסעודית. כשהרכש כשל, הטאלנט נכנס לרוטציה
ג'נארו גאטוסו אתמול בערב הסעודית. כשהרכש כשל, הטאלנט נכנס לרוטציה
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? קוטרונה והיגוואין יחד. "לא ציפיתי לעונה כזאת", הודה האיטלקי
צילום: אי.אף.פי קוטרונה והיגוואין יחד. "לא ציפיתי לעונה כזאת", הודה האיטלקי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel