Israel Hayom

הסערה המשפטית: רס"ן שמועתי עובד שעות נוספות

- עקיבא ביגמן

בימים האחרונים מסעירה פרשה מטרידה, שפרטיה נאסרו לפרסום, את עולם המשפט. למרות צו איסור הפרסום, שמועות שונות עושות להן כנפיים ברשתות החברתיות, ופרטים שונים מתוך הפרשה צצים במקומות שונים, כולל אתרים בחו"ל. אך רצוי להיזהר: רבים מהפרטים המופצים אינם נכונים, ורבים אחרים אינם מדויקים. כבכל חרושת שמועות, מוטב לציבור לקחת דברים אלו בערבון מוגבל ולהמתין להתפתחויות.

צווי איסור פרסום מטבעם הם בעייתיים, והם מתנגשים עם הערך הבסי סי של זכות הציבור לדעת. בכלי תקשורת רבים תוקפים את הצו הנוכחי, מתוך חשש כי המערכת מנסה לטייח או להסתיר את הפרשה. עם זאת, חשוב לזכור כי במצבים מסוימים, כאשר יש חשש לשיבוש חקירה, יש הצדקה לצווי איסור פרסום מסוג זה. כפי שפורסם, חלק מהמידע שבידי המשטרה מצוי גם בידיה של עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף, כך שאם המידע מוצק דיו ומבסס את החשדות המדוברים, ייתכן שיש הצדקה לצו שעשוי לקדם את החקירה. ממילא, אם מישהו ינסה לטייח או להסתיר, המידע כבר בחוץ.

לא רק עיתונאים ופעילי רשת חסרי סבלנות, גם גורמים במערכת הפו ליטית מתקשים להתאפק. בעיתון "מעריב", לדוגמה, הובא תדרוך מפי "מקורות בכירים", שלפיהם "אין חשד למעורבות שרת המשפטים איילת שקד בפרשה המשפטית". זאת לנוכח קריאתה של ח"כ לאה פדידה, שק ראה לשרה להתפטר מכיוון שהיא "אספה סביבה אנשים עם רקע בעייתי שעשו מעשה מגונה במערכת המשפט".

מכיוון שרק מעטים נחשפו למלוא היקפם של החומרים המדוברים, ולאור העובדה שהחקירה עדיין מתנהלת, ייתכן שקביעות מסוג זה מק דימות את זמנן.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel