Israel Hayom

מכה למיי: הפסד צורב וסכנת הדחה

זה היה צפוי, אבל דומה שאפילו תרזה מיי לא שיערה את גודל התבוסה: 432 חברי פרלמנט הצביעו נגד הסכם עזיבת האיחוד האירופי ● רק 202 הצביעו בעדו ● היום: הצבעת אי אמון בממשלתה ● מיי: "אבחן את שיפור ההסכם"

-

תבוסה מוחצת לתרזה מיי ולממשלתה בהצבעה בפרע למנט הבריטי על הסכם הברקזיט. רוב מוחץ של חברי הפע רלמנט - 432 - מהאופוזיצי­ה ומהע קואליציה, דחו את ההסכם, בעוד רק 202 הצביעו בעדו.

מיי הגיבה מיד על תוש צאות ההצבעה, והבהירה שתתמוך בקיומה של הצש בעת אמון בממשלתה כבר היום. מיי הבהירה, כי אם ממשלתה תקבל את אמון הפרלמנט, היא תבחן עם סיעות הבית כיצד ניתן לשפר את הסכם הברקזיט ותנהל מו"מ עם האיחוד האירופי על בסיס זה. מנהיג האופוזיציה, ג׳רמי קורבין, הצהיר מיד לאחר ההצבעה כי מדובר בתבוסה ״קטסטרופלית״ וכי הוא יעלה היום (ד) הצעת אי אמון בממשלה.

ז'אן קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית, האיץ בבריטים בתגוש בה לתוצאות ההצבעה, להבהיר את כוונותיהם לגבי הברקזיט "כמה שיותר מהר. הזמן כמעט תם", הדגיש.

באיחוד האירופי נערש כים לאפשרות שבריטניה תבקש לדחות את מועד עזיבת האיחוד ("ברקזיט"), לנוכח ההתנגדות הנרחבת בפרלמנט הבריטי להסכם שהושג בין ממשלת בריש טניה והאיחוד על תנאי עזיבת הממלכה המאוחדת. הברקזיט אמור היה להיכנס לתוקף בש92 במרץ, אלא שבבריסל שוקלים אפשרות להעניק לבריטים "הארכה טכנית" של שבועות ספורים, במטש רה לאפשר להם לקבל הכרעה סופית אם הם מעוניינים לעזוב את האיחוד האירופי במסגרת הסכם משותף או ללא הסכם.

גורמים באיחוד האירופי ציינו, עם זאת, שההארכה כזו תתאפשר רק אם ממשלת בריטניה תיפול, ויוחלט על בחירות מוקדמות, או לחלופין אם בריטניה תחליט לקיים משאל עם חדש על הברקזיט.

מפלגת האופוזיציה הראשית בבריטניה, הלייבור, עשויה להעלות הצעת אי אמון בממשלתה השמרש נית של מיי עוד השבוע. בכל מקרה, מבהירים בבריסל, דחיית מועד הברש קזיט תתאפשר רק עד 23 במאי, מועד הבחירות לפרלמנט האירופי.

מיי: "החלטה היסטורית"

הסכם הברקזיט הועלה אמש להצש בעה בפרלמנט הבריטי, בתום שבוש עות של דיונים. מיי, שדיברה בפני הפרלמנט לפני ההצבעה, דחתה על הסף את הרעיון לקיים בחירות מוקדש מות או משאל עם חדש על הברקזיט. מיי גם הבהירה כי האיחוד האירופי

 ??  ?? תרזה מיי נואמת בפרלמנט, אמש
תרזה מיי נואמת בפרלמנט, אמש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel