Israel Hayom

"נציג בערוץ החדש נבחרת נשים שלא היתה כמותה"

כוח נשי על המרקע המיזוג של עשר ורשת יצא היום לדרך, ומגישות המהדורה המרכזית של חדשות 13 מדברות על הכל טלי מורנו: "קיבלנו את התפקיד כי אנחנו מאוד טובות במה שאנחנו עושות"

- ערן סויסה

כשהמראיינו­ת הופכות למרואיינות: ערב המיזוג של עשר־רשת מתייצבות מגישות המהדורה המרכזית של חדשות 13 תמר איש־שלום, טלי מורנו, אילה חסון, אושרת קוטלר ונגה ניר־נאמן לראיון ראשון וחושפות את מאחורי הקלעים של החדשות בישראל.

"חדשות 13 מציגים נבחרת נשית, שלא היתה כמוה מאז הקמת הטלוויזיה. זאת מהפכה אמיתית לשים בפרונט בשמונה בערב אך ורק נשים", אומרת קוטלר, "אף אחת מאיתנו לא פראיירית, כולנו עיתונאיות, ובלי עין הרע, יש לנו מה להגיד. זה חסר תקדים, ואת זה לא תמצא ב'חדשות ."'2

"אני לא חושבת שמישהי מאיתנו הגיעה למעמד שלה או לתפקיד שלה בגלל שהיא אישה", מוסיפה מורנו, "אני לא חושבת שהיתה פה החלטה להעמיד שורה של נשים שיגישו את המהדורה, אלא קיבלנו את התפקיד

- מודעה - כי אנחנו מאוד טובות במה שאנחנו עושות, ובמקרה אנחנו גם נשים".

קוטלר גם לא חוששת לעקוץ את הקולגה יונית לוי. "היא מגישה מצוינת ועיתונאית בחסד, אבל אם היא רק תרים גבה, יפרוץ שם גל. אני כבר לא מרימה גבות, אלא אומרת את מה שיש לי להגיד. בחדשות עשר אנחנו מדברות, אין פה הרמת גבות. ואת זה הצופה לא ימצא ב'חדשות .'2 תבואו אלינו, ותקבלו הסתכלות נשית מאוד אפקטיבית על המציאות". "אין יום שאני לא בוכה שלוש פעמים במערכת, ועוד רגע אבכה שוב. אני בוכה מעלבון, אני בוכה כשהצלם לא הגיע בזמן ואני בוכה כשלא הספקתי להשיג את הנוכל שרציתי. ביום שאפסיק לבכות מהעבודה שלי, אני צריכה ללכת הביתה", אומרת ניר נאמן, שהחל מהערב תתחרה גם ב"תוכנית חיסכון", "אני מאוד מעריכה את קרן מרציאנו ואת התוכנית שלהם, אבל אני הולכת להביא משהו אחר".

בתקופה הקרובה צפויות המגישות להתעסק הרבה בבחירות. "זו תקופה מגעילה ומרתקת גם יחד", אומרת חסון, "אני איבדתי אמון בסקרים, ולצערי יש הרבה מניפולציות בהקשר הזה, כי אנשים רוצים להכתיב לציבור מה לחשוב. אני לא מתחברת לזה. מצד שני, אתה לא יכול לוותר על הסקרים".

בראיון מספרות המגישות על היחסים בין בנימין נתניהו לתקשורת, קמפיין ,metoo הפרישה של גאולה אבן, התחרות של יעקב אילון מול רפי רשף, לוסי אהריש וגם "האח הגדול".

 ?? צילום: רונן אקרמן ?? מגישות המהדורה המרכזית של חדשות 13
צילום: רונן אקרמן מגישות המהדורה המרכזית של חדשות 13

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel