Israel Hayom

עלייתו ונפילתו של "הבולדוזר"

זו היתה התפרצות של ממש: נוה הכריזמטי כבש בזו אחר זו כל פסגה אפשרית ● אלא שאז הגיעו הנפילות - והן היו מהדהדות לא פחות ● גורם המעורה בפרשה: "אני לא מבין למה הוא לא פסל את עצמו"

- יאיר אלטמן

עורך הדין אפי נוה ,)50) שהה כריז על נבצרות בצל הפרשה המשפטית האחרונה, מחזיק בתואר יו"ר לשכת עורכי הדין מאז יוני .2015 עד ההסתבכות האחרונה שלו בפרשת הדרכונים בנתב"ג, הוא נחשב לאחד האנשים החזקים במה ערכת המשפטית. כוכב של ממש שדומה היה שכלום לא עומד בדרכו.

הוא נולד וגדל באשקלון כבן למשפחה עיראקית, התחיל את שירותו הצבאי בחיל השריון אך לאחר תאונת דרכים עבר לממר"ם. את לימודי המשפטים הוא החל במכללת רמות משפט והשלים אותם באוניברסיט­ת תל אביב. הוא התמחה אצל השופטת שרה דותן בבית משפט השלום בתל אביב וב־5991 הוסמך כעו"ד. כארבע שנים לאחר מכן הקים יחד עם שותף את משרד עוה"ד "אטיאס נוה" שעיקר עיסוקו בתחומי הביטוח והנזיקין.

ביוני 2011 הוא נבחר כיושב ראש מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין, מדובר במחוז הגדול והחשוב של הלשכה. הוא אף כיהן כיושב ראש ועדת האתיקה של מחוז תל אביב והמרכז שם ערך רפורמות שונות בכללי האתיקה של הלשכה. אחד המהלכים שחיזקו את כוחו, היה הובלת המאבק בשופטת בית משפט המחוזי בתל אביב - ורדה אלשיך, בנושא שינויים ותוספות שערכה בפרוטוקול דיון בהיעדר הצדדים, כשהגיש תלונה בנציבות תלונות הציבור על השופטים. הנציב דאז אליעזר גולדברג מצא את התלונה מוצדקת.

"ריכוזי וכריזמטי"

כיו"ר לשכת עורכי הדין נוה נחשב לכריזמטי, ריכוזי וכמי שחיזק וביצר את מעמדה של הלשכה. הוא נודע בברית אסטרטגית שכרת עם שרת המשפטים איילת שקד, באמצעותה מינו השניים מועמדים מוסכמים על ידי השגת רוב בוועדה למינוי שופטים. ביוני 2017 לשכת עורכי הדין אף בחרה בו כאחד מנציגיה לוועדה.

נוה נודע במדיניות קשוחה בנושא בחינות לשכת עורכי הדין, לטענתו על מנת לשמר את איכות המקצוע, ויצא למאבק נגד הניסיון לחקיקת "חוק הפקטור" אשר יקנה ליותר מתמחים אפשרות לעבור את הבחינה בדיעבד.

אהבתו את אור הזרקורים חשפה אותו בין השאר כמי שהיה מעורב לא פעם בפעילויות שנויות במחלוקת - בתחקיר בתוכנית "עובדה" שהתפרסם 2017־ב במהלכו הקליט את שופטים ועורכי דין בכנס לשכת עורכי הדין השנתי באילת שנראה שלא היו מודעים לכך.

לאחרונה התייחס לפרשת הדרכונים בנתב"ג והרבה לתקוף בחריפות ובאופן חריג למעמדו את פרקליט המדינה, שי ניצן ואף האשימו שבגללו הוחלט להגיש נגדו כתב אישום וזאת רק משום שאינו מעוניין שיכהן כשופט בית משפט עליון. כנגד נוה ובת זוגו, הוגש כתב אישום בגין יציאה וכניסה לישראל שלא כחוק בצוותא וקבלת דבר במרמה בצוותא. על פי כתב האישום, החליטו השניים לפעול יחד במרמה לצורך יציאה וכניסת הנאשמת את גבולות ישראל, מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי, באופן שתשוקף רק שהיית הנאשם, כביכול ללא הנאשמת, מחוץ לארץ.

מכל מקום, גורם משפטי בכיר המעורה בענייני הוועדה לבחירות שופטים אמר ל"ישראל היום" כי "על אף שאפי נוה היה חוצפן וברוטאלי והתנהל כמו בולדוזר עקשן, הוא שמר בוועדה על פאסון". לדבריו, "לא היו דברים שאמר שהם לא במקום או שעשויים היו להצביע על התנהלות בעייתית". הגורם הגדיר את הדיונים בוועדה, גם

תחת חברותו של נוה כ"ענייניים ומקצועיים". "היו לו דילים בעיקר עם השר כחלון והשרה שקד אבל זה חלק מהמשחק".

"שומר על כל אדם"

על פרטי הפרשה אמר כי "מדובר בעניין שאם הוא נכון הוא חמור מאוד ולא פחות, מפתיע מאוד. צריך לבדוק מה עושים עכשיו. אני מניח שהמעורבים לא חשבו שמדובר בשוחד. מכל מקום לא ניתן להציב שומר על כל אדם. ישנם תפקידים שמצריכים יושר אישי. אם הדברים יוכחו, יש להתחיל בהליך הדחה של השופטת וכמובן של נוה".

הגורם הוסיף כי מדובר במקרה "נדיר ביותר, למעשה יחיד מסוגו", גם ברמת חומרתו. "אני מתקשה להבין את ההתנהלות של עורך הדין המדובר. אף אחד לא מבקש שתבוא ותגיד שאתה מנהל רומן עם אישה נשואה, אלא פשוט לומר שאתה מכיר את הגברת ולכן לא יכול להצביע. אני לא מבין למה הוא לא עשה את זה. זה מוזר לי למה הוא לא פסל את עצמו בזמן".

 ?? ?? פרופיל
פרופיל
 ?? ?? נוה צילום ארכיון: אורן בן חקון
נוה צילום ארכיון: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel