Israel Hayom

לרגל יום השואה הבינ"ל: 40 שגרירי או"ם יבקרו בישראל

את הביקור יוזם השגריר דני דנון ● השגרירים יסיירו בגבול הצפון ויראו מקרוב את אחת המנהרות ● דנון: "חוזרים עם פרספקטיבה חיובית כלפי ישראל"

- אריאל כהנא

במערכת המדינית בארץ ובעולם נערכים לציין את יום השואה הבינלאומי, שיחול ב־72 בינואר. לקראת היום החשוב, שנולד בהחלטת האו"ם שיזם הדיפלומט הישראלי רוני אדם בשנת ,2005 מתוכננים טקסים ברבות ממדינות העולם. בישראל צפויה לבקר בתאריך זה משלחת של 40 שגרירי מדינות לאו"ם, שאותה יוביל שגריר ישראל דני דנון.

במבקרים שגרירי צ'כיה, אוקראינה, הונגריה, פנמה ודרום סודאן. כחלק מאירועי יום השואה הבינלאומי יבקרו השגרירים תחילה בפולין, ילמדו על שואת העם היהודי ויערכו טקסי זיכרון במחנות ההשמדה. לאחר מכן תגיע המשלחת לביקור בן חמישה ימים בארץ, שבמהלכו הם צפויים להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים. כמו כן, המשלחת תבקר בירושלים ובתל אביב ותערוך סיור במסוק בחזית הצפון בגבולות עם סוריה ולבנון. כמו כן, יובאו הש

גרירים לראות את אחת ממנהרות הטרור של ארגון חיזבאללה.

דנון, שבמהלך שנות תפקידו הביא כבר כמה משלחות שגרירים לארץ, אמר ל"ישראל היום" כי "משלחת מסוג זה מקדמת רבות את ישראל במערכה הבינלאומית. השגרירים רואים מקרוב את יופייה ואת ייחודה של מדינתנו, לצד האתגרים והמורכבות האזורית, וחוזרים לאו"ם עם פרספקטיבה חיובית כלפי ישראל. זה בא לידי ביטוי בהצבעות בעדנו בעצרת הכללית, בשיתופי פעולה ובהצטרפות למאבקנו נגד השקרים שמפיצים אויבינו".

ובתוך כך, הרוב האוטומטי באו"ם ממשיך בחיבוק לרשות הפלשתינית. קבוצת 134 המדינות המתפתחות, המכונה G77 מינתה שלשום את יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, לעמוד בראשה. התפקיד ניתן לרשות ולעבאס אף שאינם מוכרים כמדינה על ידי האו"ם. שגרירת ארה"ב לשעבר, ניקי היילי, כינתה את ההחלטה "מביישת", והוסיפה כי החלטות מסוג זה "מרחיקות את הפלשתינים משולחן המשא ומתן וגורמת לכך שהאו"ם לא יילקח ברצינות".

 ?? ?? השגריר דנון ושגרירי או"ם בפולין
השגריר דנון ושגרירי או"ם בפולין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel