Israel Hayom

הסכם הפנסיה שנחתם עם השוטרים והסוהרים בסכנה

לפי החלטת הממשלה, יישום ההסכם מותנה בחתימה של 95% מהשוטרים ● כעת מתברר: לא הושג הרוב בקרב אנשי השב"כ והמוסד ● פורום קהלת: אם האוצר יתגמש - מדובר בשוחד בחירות

- ערן בר־טל

לאחר שהסכם הפנסיה ותוספות השכר לשוטרים ולסוהרים, בהיקף של 22 מיליארד שקלים, נחתם על ידי שר האוצר משה כחלון, הוחלט שהכספים יועברו רק לאחר שלפחות 95% מהם יאשרו אותו. אישור השוטרים והסוהרים חיוני כדי שההסכם יהיה מקובל כמענה שידחה את טענותיהם בעתיד.

כעת נודע שהשרים כחלון וארדן מקדמים החלטת ממשלה, שתעלה לאישור כבר ביום ראשון הקרוב ותוריד את רף החותמים הנדרש כדי לקדם את הפיצוי על היעדר קביעות לשוטרים ולסוהרים אל מתחת .95%־ל שינוי ההחלטה נדרש מתוך הבנה שאחרת גמלאי שב"כ ומוסד לא יגיעו ליעד לפני הבחירות או בכלל, זאת לאחר שנודע שגמלאים אלה לא הצליחו להשיג את רף החתימות הנדרש. אלא שלטענת פורום קהלת, הורדת הרף בצורה גסה כל כך בתקופת בחירות כדי לרצות קבוצת לחץ חזקה היא בחזקת שוחד בחירות טהור, במיוחד כשמדובר בעשרות מיליארדי שקלים. במשרד האוצר בחרו דווקא להפנות את האחריות למשרד לביטחון הפנים,

ובמשרד לביטחון הפנים סירבו להגיב באופן רשמי. גורמים לא רשמיים במשרד גלגלו את העניין חזרה לפתחו של האוצר, המשרד שלטענתם ניהל והגיע להסכמה עם השוטרים והסוהרים.

גורמים לא רשמיים באוצר הצדיקו את העניין באומרם שדי בכך שבמשטרה ובשב"ס הגיעו למינימום החתימות הנדרש. כעת נדרשת חוות דעת משפטית שתבדוק אם לצורך העניין אפשר להפריד מהמשטרה ומהשב"ס את הארגונים שלא הגיעו לרף הנדרש. החלטת האוצר על העברת 22 מיליארד שקלים זכתה לביקורת נוקבת, המתחזקת לנוכח החריגה הגדולה הצפויה ביעד הגירעון בשנים הבאות.

ממשרד המשפטים נמסר כי "הנושא מצוי בבחינה של המשנים ליועמ"ש ציבורי־חוקתי (רז נזרי) וציבורי־מינהלי (דינה זילבר)". הצורך בהסכם נוצר כשנודע למשטרה ולשב"ס שהם אינם נהנים מתוספת של 7.3% שממנה נהנו אנשי הקבע והגמלאים בלבד, ולא כל כוחות הביטחון.

במהלך סכסוך העבודה שנוצר בינם לבין המדינה, בית המשפט הורה לצדדים לנהל משא ומתן. את המשא ומתן ניהל השר כחלון עם מפכ"ל המשטרה היוצא, אלא שהממשלה סייגה את יישומו בכך שרוב מוחלט, של 95% מאותם 60 אלף עובדים ופנסיונרים יאשרו את ההסכם. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "מאחר שהדרישה הראשונית לתוספת 'היעדר ביטחון תעסוקתי' נעשתה על ידי השר ארדן, ככל שתהיה פנייה מצידו אלינו, נבחן את הנושא".

 ?? ?? סוהרים בכלא כרמל צילום: משה שי
סוהרים בכלא כרמל צילום: משה שי
 ?? ?? שר האוצר, כחלון צילום: אורן בן חקון
שר האוצר, כחלון צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel