Israel Hayom

העיקר ההעפלה

בני יהודה לא הבריקה מול נצרת עילית מהלאומית, אך עשתה את העבודה עם 0:2 שהעניק לה מקום ברבע גמר הגביע ● המשחק בין בני סכנין למכבי חיפה נדחה ליום שלישי בגלל מזג האוויר

- שי ארצי וליאב נחמני שי ארצי

במשך יותר משעה הצליחה נצרת עילית מהלאומית למתוח את בני יהודה מצמרת ליגת העל, ובדקות מסויימות גם להגיע למצבים מסוכנים, אך בסופו של דבר פערי הרמות והכושר הגופני הכריעו את ההתמודדות כצפוי לטובת החבורה של יוסי אבוקסיס, שניצחה 0:2 והעפילה לרבע גמר הגביע.

מזג האוויר הסוער השאיר בבית את האוהדים, שהעדיפו לשתות תה חם ולצפות בהתמודדות מול מסכי הטלוויזיה, ובקושי 150 צופים נכחו במושבה. כמה שעות לפני שריקת הפתיחה התבשרו הכתומים כי מאוויס צ'יבוטה הורחק על ידי בית הדין משני משחקים בפועל בשל היריקה לעבר בן סביר מרעננה, והוא החמיץ את המשחק אתמול וייעדר גם מול מכבי נתניה בליגה.

בהיעדרו של צ'יבוטה וללא מחליף לירדן שועה האחריות בהתקפה הוטלה על דור ג'אן, שכבש את הראשון בדקה ה־17 ובמאזנו כבר שלושה שערים במ

פעל. עשר דקות מאוחר יותר יובל אשכנזי סגר את הסיפור אחרי מהלך יפה של דולב חזיזה ושי מזור, ואיפשר לאבוקסיס לתת דקות ראשונות לשחקן קבוצות הנוער רועי בן שמעון.

משחק שמינית הגמר הנוסף שאמור היה להתקיים אמש בדוחא בין בני סכנין למכבי חיפה נדחה בעקבות מזג האוויר הסוער ליום שלישי .)20:30(

הפועל מחפשת המשכיות

בהפועל ת"א מקווים שיצליחו לשחזר את היכולת מהדרבי התל אביבי גם הערב )20:30( מול הפועל חדרה, ויודעים שהצלחה בגביע תוכל לשנות להם את העונה כולה.מי שעשוי לערוך בכורה בקבוצה של קובי רפואה הוא נריוס ואלסקיס, שטרם שותף מאחר והגיע ארצה בכושר משחק לקוי.

לעומתו, ג'וזף גנדה, שנפצע בקרסול בדרבי, ושי אליאס, שסובל מפציעה קלה בשריר האחורי, כנראה יחמיצו את המשחק, שממנו ייעדר עידן כהן המוצהב. מי שעשוי לקבל קרדיט בהרכב הוא עמנואל בואטנג, שכבש את שער השוויון מול מכבי ת"א.

בתוך כך, האדומים נקנסו אתמול ב־52 אלף שקלים בפועל בגין הקריאות "שתהיה שואה למכבי" וזריקת מצתים לכר הדשא ביום שני. נציג המועדון ארז נעמן טען בדיון כי "ניתן להתייחס לשואה כרצח העם היהודי, ויש כאלה יוצאים מהכלל, אוהדי הפועל, שמביעים שנאה עזה לאוהדי מכבי, והפירוש שלהם הוא הרס וחורבן".

הקבוצה ספגה ביקורת חריפה מהדיין נעם ליובין, שהמליץ לאנשי המועדון לבקר במוזיאון השואה "יד ושם", ואמר: "במדינות אחרות אסור בכלל להזכיר את השואה. באנגלית יש מושג אחד לשואה וזה שואה ליהודים. היית צריך להגיד שזה לא יקרה שוב, זה לא נתון לפרשנות".

מכבי ת"א. המאמן ולאדן איביץ' צפוי לבצע רוטציה נרחבת במשחק הגביע נגד הפועל עכו הערב ,)19:00( ולהעניק קרדיט לשחקנים כמו ז'איר אמאדור ורוסלן ברסקי.

עוד היום )13:00( בשמינית הגמר: עירוני ק"ש תתארח בכפר קאסם.

 ?? ?? הכתומים חוגגים. האוהדים נשארו בבית מתחת לפוך צילום: אלן שיבר
הכתומים חוגגים. האוהדים נשארו בבית מתחת לפוך צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel