Israel Hayom

הראשון שלו, השמיני שלה

כריסטיאנו רונאלדו כבש את השער היחיד בניצחון של יובנטוס על מילאן )0:1( בסופר קאפ, וזכה בתואר ראשון באיטליה ● הגברת הזקנה הניפה את הגביע לראשונה מאז 2015

- דור הופמן

1 העובדה שהסופר קאפ האיטלקי נערך מחוץ לאיטליה לא היתה אמורה להפריע לאף אחד. בכל זאת, כבר 1993־ב התקיים המשחק בוושינגטון, ומאז נדד ללוב, סין וקטאר - במילים אחרות, לאיפה שנמצא הכסף הגדול. האיטלקים למדו לחיות עם הציניות שבדבר, אבל מסתבר שגם להם יש גבול. ההחלטה לקיים את הסופר קאפ הנוכחי בסעודיה, ששילמה הרבה מאוד על התענוג, לא עברה חלק בגרון של אנשי ארץ המגף. זה התחיל באוקטובר עם רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, והמשיך עם ההבנה שבאצטדיון בג'דה יש הדרת נשים, שיורשו להיכנס רק ליציע המיועד למשפחות.

אנשי תקשורת, פוליטיקאים ואוהדים רבים דרשו לבטל את קיום המשחק בסעודיה, אבל נשיא ההתאחדות הבין שלא כדאי לו לעשות זאת מבחינה כלכלית. אמש המשחק התקיים כסדרו וכנגד רצונם של רבים באיטליה, אבל עדיין לא מאוחר לחשוב על העתיד. הסעודים שילמו 20 מיליון יורו על שלושה מחמשת מפגשי הסופר

קאפ הקרובים, ואסור לאפשר להם לזכות בתענוג אם אינם מסוגלים לקיים תנאי2 ם בסיסיים. במשך שעה שלמה הצליחה מילאן לבטל את הפערים שבאים לידי ביטוי בהפרש 22 נקודות בטבלה. גונסאלו היגוואין, שצפוי לעזוב, התחיל את המשחק על הספסל, אבל לוקאס פאקטה הברזילאי שוב פתח בהרכב של ג'נארו גאטוסו והיה דומיננטי במרכז המגרש.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת ושקולה מילאן גם היתה זו שהגיע למצב המסוכן הראשון, כשבעיטה מצוינת של פטריק קוטרונה נעצרה במשקוף. יובה המתינה בסבלנות לרגע שלה, ובדקה ה־16 הוא הגיע. מיראלם פיאניץ' הגביה לרחבה וכריסטיאנו רונאלדו הסתן מאחור ונגח פנימה כדור שג'יאנלואיג'י דונארומה צריך היה להדוף.

בדיוק בשביל דברים כאלה רכשה יובה את הפורטוגלי, שבמשחק הגמר ה־03 בקריירה כבש את שערו ה־91 במעמד. הרחקה של פרנק קסי לקראת הסיום הוציאה את האוויר מנסיונות הקאמבק של מילאן וקבעה שהתואר הראשון של העונה הולך לגברת הזקנה.

מאז ,2015 נצח במונחים שלה, יובנטוס לא זכתה בסופר קאפ, ואתמול היא השלימה זכייה שמינית בתולדותיה בתואר.

צרפת. דרבי הריביירה, שהשנה היה גם דרבי שחקני העבר הגדולים של ארסנל ונבחרת צרפת, הסתיים ב־1:1 בין מונאקו של תיירי הנרי לניס של פטריק ויירה. עוד אתמול: טולוז - ליון .2:2

אליפות אסיה. וייטנאם, שניצחה 0:2 את תימן, וקירגיסטן, שגברה 1:3 על הפיליפינים עם שלושער של ויטאלי לוקס, הבטיחו את מקומן בשמינית הגמר והרחיקו משם את פלשתין, שסיכוייה לעלות לנוקאאוט קטנו משמעותית. כוכב טוטנהאם יונג מין סון ערך בכורה בטורניר ב־2:0 של דרום קוריאה על סין, שהעניק לקוריאנים את ראשות הבית. גם איראן סיימה ראשונה בזכות 0:0 מול עיראק.

 ?? ?? קייליני והגביע אתמול בסעודיה
קייליני והגביע אתמול בסעודיה
 ?? ?? רונאלדו. בדיוק בשביל זה הביאו אותו
רונאלדו. בדיוק בשביל זה הביאו אותו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel