Israel Hayom

יו"ר לשכת עורכי הדין הקודם: "אפי נוה לא רק צריך להתפטר, אלא גם להחזיר את הרישיון"

- יאיר אלטמן

"אפי נוה לא צריך רק להת פטר מהלשכה אלא גם לה חזיר את הרישיון; עשב שוטה ואפיזודה חולפת", אלה הם רק חלק מהדברים הקשים שאותם מטיח היו"ר הקודם של לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי.

בראיון "לישראל היום", אומר היו"ר לשעבר: "אני מברך על הח לטתו לפרוש מהתפקיד, ואני סבור שלא רק שאינו אמור להיות יו"ר הל שכה אלא הוא צריך גם להחזיר את רישיונו ולא להיות עורך דין לאור הדברים שהוא עשה".

"אפי לא פעל בסביבה ריקה מתו כן כדי להגיע לאן שהוא הגיע", הוא ממשיך, "בשנה או בשנתיים האחרו נות הכתובת היתה על הקיר. מספיק לבחון את תחקיר 'עובדה' שהיה לפני כשנה, ששם נחשפנו לראשונה לכך שיו"ר לשכה מקליט שופטים מכה נים, מבזה את המערכת המשפטית ולמעשה פוגע באמון הציבור במער כת המשפט. אני חושב ששם נחשפנו לראשונה לעוצמה, ליוהרה ולשיכ רון כוח שאפיינו אותו בתקופה הזו, והכי חמור שהסביבה שסבבה אותו - שזה ראשי המחוזות כולם - במעשה, במחדל ובעצימת עיניים לא הגיבו".

"צריכים להתנקות"

עו"ד ברזילי אומר ששום פרשה משפטית שהוא זוכר לא דומה בחו מרתה לפרשה המדוברת, ולא פוסל רפורמות עמוקות בלשכה עצמה כדי לנקות אותה מרוחו של נוה. "הלש כה צריכה להתנקות לגמרי, וזה מה שהיו"ר הבא צריך לעשות. חריש עמוק. לנקות את הלשכה מכל הע סקנות והאנשים שלא בחלו באמצעים וקידמו מטרות, שאני לא בטוח שמ שרתות את הלשכה או את הציבור".

"אני חייב לומר שזו פרשה מאוד רחבת היקף ויהיו לה הרבה מאוד הל שכות, גם השלכות כלכליות", הוא מוסיף, "רב הנסתר על הגלוי, ואני מאחל לו שהיא תסתיים בלא כלום, ועוד יותר לכולנו - משום שזה לא נתפס בכלל הסיפור הזה". עד כמה הופתעת? "הופתעתי מהחשדות, מהתוכן ומהאופן שבו נעשו בקודש הקודשים של המשפט הישראלי. אבל מבחינת האישיות של אפי היה אפשר לראות כי הוא מתנהל בלשכה כבשלו".

אמש הודיע עורך הדין ציון אמיר על התמודדותו לתפקיד היו"ר. נראה שהוא יכול לסמן תומך חשוב. לדעת עו"ד ברזילי, עו"ד אמיר הוא "מועמד ראוי. אדם שקשור לצורכי הלשכה".

בסיכומם של דברים, עו"ד ברזילי מכנה את נוה וחבורתו "עשבים שו טים" ו"אפיזודה חולפת": "ללשכת עורכי הדין יש תפקיד חשוב, מהותי, ואני בטוח שהיא תחזור לכוחה ולכבו דה כפי שהיא אמורה להיות".

עו"ד אייל בסרגליק, מומחה למש פט פלילי וצווארון לבן אשר משמש יו"ר הוועדה לעניינים פליליים בל שכת עורכי הדין, התייחס גם הוא לפרשה. "כל חברי לשכת עורכי הדין חווים תקופה קשה, בטח אלו מאיתנו, החברים הטובים של עו"ד נוה", הוא משתף. לדבריו, מדובר "בעו"ד שהצ עיד את הלשכה קדימה בהרבה היב טים. בתקופת פעילותו של עו"ד נוה הלשכה אוחדה לראשונה זה שנים".

עו"ד ניר יסלוביץ, סנגור פלילי ומי שכיהן עד לאחרונה כאב בית דין משמעתי בלשכת עורכי הדין, הוסיף כי "אף שאיני נחשב לאחד מתומכיו של עו"ד נוה, אני חש חובה לומר כי ה'פרשה' האחרונה היא בעיקר רכי לות זולה, ואחיזתה המשפטית קלו שה במקרה הטוב. כל עורך דין יודע כי מינוי שופט הוא הליך דקדקני ולאיש, גם לא לראש הלשכה, אין יכולת להשפיע על מינויו של אדם. עם זאת, התפטרותו של נוה היא צעד נכון וראוי".

 ?? צילום: דודי ועקנין ?? עו"ד דורון ברזילי
צילום: דודי ועקנין עו"ד דורון ברזילי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel