Israel Hayom

ראש המל"ל נפגש עם ר"מ הודו מודי

- ארז לין אריאל כהנא

השליח המיוחד של הנשיא טראמפ לענייני מו"מ בינלאומי, ג'ייסון גרינבלאט, הכחיש את הדיווח של "חדשות "13 על אודות פרטי תוו כנית השלום של ממשל טראמפ.

בדיווח נאמר, בין השאר, כי יועברו שכונות בירושלים למדינה פלשתינית שתוקם על כ־09 אחוזים משטחי יהודה ושומרון.

גרינבלאט הגדיר את הדיווח "בלתי מדויק" וצייץ בטוויטר: "דיווחים ספקולטיביי­ם על מרכיבי התוכנית אינם מסייעים. מעט מאוד אנשים על פני כדור הארץ יודעים מה יש בתוכנית".

גרינבלאט שב והזהיר, כפי שהממשל מקפיד לעשות בשנה האחרונה, כי אין להאמין לדיווחים השונים על אודות התוכנית, שכן מדובר בדיווחים מגמתיים שאין להם אחיזה במציאות.

"בתקופה הקרובה גורמים עלומים, עם אינטרסים שרחוקים מאוד מלהיות טהורים, ינסו ליצור מצג שווא עבור התקשורת ועבור אחרים. הצגת מצגי שווא מעוותים ומוטים לתקשורת היא מעשה בלתי אחראי שפוגע בתהליך. מגיע לישראלים ולפלשתינים יותר מזה".

גרינבלאט, יחד עם היועץ הבכיר של טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר והשגריר האמריקני פרידמן, שוקדים כבר יותר משנה על תוכנית השלום, אך הבהירו כי יציגו אותה רק כשהזמן יהיה נכון. לאחרונה אמר פרידמן כי התוכנית למעשה הושלמה, אך חשיפתה תתקיים רק בתוך כמה חודשים, בין השאר בגלל הבחירות בישראל.

תקשיבו רק לנו

בציוצים שלו שלשום הדגיש גרינבלאט שיש להיזהר מליפול בפח: "אני ממליץ בחום להקשיב רק להצהרות הרשמיות של הנשיא, קושנר, פרידמן ושלי בכל הנוגע לתוכנית".

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ביקר השבוע בהודו, ובמהלך הביקור נפגש באופן חריג עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. בן שבת הגיע להודו כאורחו של היועץ לביטחון לאומי ההודי אג'יט דובאל וכן קיים סדרת פגישות עם מנכ"ל משרד הביטחון ההודי, מנכ"ל משרד החוץ ההודי ועם ראשי הארגונים הביטחוניים בהודו. בלב הפגישות עמדו שיתוף פעולה ביטחוני בין המדינות וכן קידום עסקאות בתחום תעשיית הנשק והטכנולוגי­ה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש המל"ל טס להודו בטיסה הישירה של אייר אינדיה, החולפת במרחב האווירי של סעודיה ועומאן.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? גרינבלאט
צילום: אורן בן חקון גרינבלאט
 ??  ?? בן שבת ובכירים עם ר"מ הודו
בן שבת ובכירים עם ר"מ הודו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel