Israel Hayom

משבר החצבת: מנהל בי"ס חלה - מאות תלמידים נקראו להתחסן

מנהל בית ספר בבני ברק בא במגע גם עם תלמידי גן ● במשרד הבריאות מנסים לאתר עוד מאות שנפגשו עימו בבית הכנסת ● במקרה אחר: חולה מראשל"צ נכח השבוע בבימ"ש בעיר ובמכללה למינהל

- רן רזניק ומיטל יסעור בית אור

מקרה נוסף של חשד להתפ רצות מחלת החצבת. מנהל בית ספר בבני ברק חלה בחצבת, ומאות ילדים, ובהם ילדי גנים ות למידי כיתה א', נקראו להתחסן.

בעקבות המקרה, אחיות של משרד הבריאות מצוות לשכת הבריאות בתל אביב יצאו אתמול לחסן נגד חצבת בשישה גני ילדים. בד בבד, הוקדמו החיסונים לתלמידי כיתה א' באותו בית ספר וכן יחוסנו תלמידים בכי תות גבוהות יותר, שלא חוסנו בשתי מנות כנדרש. כמו כן, במשרד הב ריאות מנסים לאתר עוד מאות אנ שים שבאו במגע עם המורה החולה, למשל בבית הכנסת ובאירועי בר מצ ווה ושבת חתן, כדי להשלים חיסונים אם נדרש.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה למקרה כי "בלשכת הבריאות בתל אביב התקבל דיווח על תחלואה בח צבת אצל מנהל בית ספר בבני ברק. נערכה חקירה ובעקבותיה נמצאו כמה מוקדי חשיפה לחולה. בית הספר הת בקש לבדוק את הסטטוס החיסוני של התלמידים ולהקדים את חיסון ילדי כיתה א' ושש קבוצות של גני יל דים בביה"ס, וצוות הלשכה יצא לחסן את הילדים. החולה גם נכח בתקו פה המידבקת בבר מצווה, בשבת חתן ובבית הכנסת, והזמנו את מי שבא עימו במגע להגיע להתחסן בלשכה". בתוך כך, לשכת הבריאות ברחובות הודיעה על חולה חצבת, ששהה בבית משפט השלום בראשון לציון ביום ראשון האחרון, 13 בינואר, בין השעות שבע בבוקר לחמש אחר הצהריים, וביום למחרת 14) בינואר( בין השעות שבע בערב ל 11 בלילה. אותו חולה שהה במכללה למינהל ראשון לציון, בבניין משפטים ובאודיטורי­ום HUB משפטים, ביום ראשון 13) בי נואר( בין השעות ארבע אחר הצה ריים ל 12 בלילה, וביום למחרת 14) בינואר( בין השעות אחת בצהריים לתשע בערב. מלשכת הבריאות נמסר כי כל מי ששהה במקומות אלה ושנת לידתו היא 1957 ואילך ואינו מחוסן בשתי מנות חיסון נגד חצבת, מת בקש לפנות בהקדם ללשכת הב ריאות הקרובה למקום מגוריו כדי לברר את הצורך בקבלת חיסון. מספר הנדבקים בחצבת עומד עד כה על ,3,233 ושיא התחלואה נרשם באוקטובר (948) ובנובמבר ,(942) בדצמבר נדבקו 610 איש, ובינואר דווח עד כה על 81 חולים בחצבת. כפי שפרסמנו ב"ישראל היום", כע שרה אחוזים מהחולים (327) נזקקו לאשפוז בשל מחלתם, 82 סבלו מסי בוך של דלקת ריאות ושלושה סבלו מסיבוך נדיר של דלקת מוח. תינוקת בת שנה וחצי וקשישה בת 82 נפטרו מסיבוכי המחלה.

 ??  ?? מחסנים נגד חצבת. המגפה נמשכת
מחסנים נגד חצבת. המגפה נמשכת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel