Israel Hayom

קריסת "זברה": ביהמ"ש אישר הקפאת הליכים ומינה נאמן

היקף חובותיה של החברה נאמד בכ 101 מיליון שקלים ● הנאמן: נעדיף למכור את הרשת במהירות ● זברה מעסיקה 485 עובדים ב 31 סניפים

-

חדשות טובות לרוכשי הדי רות, מעתה נשלם קצת פחות מס רכישה כשנקנה דירת מגורים. הסיבה: שלשום עודכנו מדרגות מס הרכישה בהתאם לשיעור עליית מדד הבנייה. המ דרגות מתעדכנות אחת לשנה, והיות שבשנה שעברה עלה המדד בשיעור של כ ,1.9% עדכנה השבוע רשות המסים את גובה הפטור והמרווחים בין המ דרגות לתשלום.

כך, לדוגמה, אם בשנה שעברה סף החיוב לדירת מגורים ראשונה היה 1,664,520 שקלים, קרי: דירה במחיר נמוך מסכום זה זכתה לפ טור ממס, הרי כעת בעקבות עליית המדד ועדכון מדרגות המיסוי - סף הפטור עודכן ל 1,696,750 שקלים ומדרגות המס לחיוב יחושבו מעבר לסכום זה. מעתה, מעבר לסף הפ טור, נשלם 3.5% עד 2.012 מיליון שקלים וייגבה מאיתנו מס בהיקף של 5% בהתאם למדרגה הבאה עד סכום של 5.192 מיליון שקלים ממחיר הדירה.

במקרה של דירת מגורים נוספת - בשנת 2018 שולם מס בשיעור 8% החל מהשקל הראשון על חלק השווי בגובה 5,095,570 שקלים ממחיר הדירה. מעתה ישולם מס בשיעור זה על חלק השווי שעד 5,194,225 שקלים. בשנה שעברה נקבעה מד רגת המס הבאה בגובה של 10% על חלק השווי העולה על 5,095,570 שקלים, עתה הועלה הרף לסכום של 5,194,225 שקלים.

היאלי יעקבי הנדלסמן

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יעקב פרסקי, הוציא לבקשת רשת זברה צו הקפאת הליכים ומינה את עו"ד גיל הירשמן כנאמן הרשת.

את הבקשה להקפאת הליכים הגי שו לפני כמה ימים עוה"ד איתמר כהן ואילן גלמן ממשרד נחום גלמן כהן.

לאחרונה נקלעה החברה למצוקה תז רימית. היקף חובותיה נאמד בכ 101 מיליון שקלים, ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ 150 מיליון שקלים.

בדיון שנערך אתמול פסק השופט כי "יש צורך דחוף למנות בעל תפקיד מטעם בית המשפט אשר יוכל לפקח על המשך הפעילות, כמו גם להציע הצעות, ובהן הבראת החברה או הצעות למכירת פעילותה, והכל כדי להגיע למצב אופטימלי שבו יהיה אפשר לקדם בצורה המיטיבה את האינטרסים של כל הנוגעים בדבר".

עו"ד הירשמן אמר בדיון כי "תחום האופנה סובל ממשבר ולא הולך לכיוון טוב. אני זקוק לסדר גודל של 30 יום כדי להגיש את הדו"ח הראשוני, ואם תהיה אפשרות למכור את הרשת במהירות האפשרית תוך דאגה לעו בדים, זה יהיה הדבר הרצוי ביותר".

במסגרת בקשת ההקפאה שהוגשה לפני כמה ימים נטען כי בסיבות לק שיי החברה: סגירה חד צדדית של מס גרת האשראי והתהפוכות שחלו בתחום האופנה - המעבר לרכישות מקוונות באינטרנט, מדיניות שמיים פתוחים, נסיעות לחו"ל המוקדשות לקניית בג דים, תחרות גוברת ועוד.

חברת זברה, הנחשבת רשת לואו קוסט, נמצאת בבעלותם המשותפת של פיני פרטוק וזאב זינגר וקיימת זה 25 שנה.

החברה מעסיקה 485 עובדים ב 31 סניפים ויש לה מועדון לקוחות המונה יותר מ 450 אלף חברים.

בין הסיבות לקשיי החברה: סגירה של מסגרת האשראי, המעבר לרכישות באינטרנט, מדיניות שמיים פתוחים ונסיעות לחו"ל המוקדשות לקניית בגדים

 ?? צילום ארכיון: יוסי זליגר ?? רשת זברה, אשדוד
צילום ארכיון: יוסי זליגר רשת זברה, אשדוד
 ?? צילום: יהושע יוסף ??
צילום: יהושע יוסף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel