Israel Hayom

כדורעף: היסטוריה כפר־סבאית באירופה

סנטיאגו סולארי ינסה הכל כדי להוציא את ריאל מדריד מהבוץ - אפילו מערך של חמישה שחקני הגנה ● בפעם היחידה שהימר על כך, הוא גם ניצח ● במוצ"ש, בקרב צמרת נגד סביליה, הארגנטינאי יחשוף אם שמר על המבנה ההגנתי או חזר למקורות

- דור הופמן

את הפתגם "מצבים נואשים דורשים פתרונות נואשים" תרגם סנטיאגו סולארי, מאמנה של ריאל מדריד, למערך של שלושה בלמים. ביום ראשון מול בטיס, אחרי שני משחקי ליגה ללא ניצחון, הפתיע הארגנטינאי כששלח את נאצ'ו, סרחיו ראמוס ורפאל וראן למרכז ההגנה, בזמן שאת האגפים תפסו סרחיו רגילון הצעיר ודני קרבאחל.

"זו החלטה נקודתית לסיטואציה נקודתית", הסביר בסיום את המעבר לחמישיית הגנה, תולה את ה"אשמה" במכת הפציעות שפקדה את הקבוצה שלו. תהיה הסיבה אשר תהיה, ויש סיבות, ריאל הפכה עורה ל־09 דקות. ממכונת התקפה משומנת לכזאת שמחזיקה בכדור 27 אחוזים מהזמן (הנתון הנמוך ביותר מאז ,)2011 מהאימפריה הגדולה בעולם לסניף לבן ועשיר של חטאפה. זה צרם בעיניים, אבל היי, זה עבד.

בטיס התקשתה לפצח את הבונקר וריאל יצאה מאחד המגרשים הקשים בספרד בניצחון .1:2 ביום רביעי מול לגאנס בגביע חזר סולארי לשני בלמים, ההגנה נראתה זוועה, וריאל חזרה להפסיד (עלתה לרבע הגמר בזכות ניצחון 0:3 במשחק הראשון).

מהפכני, מפתיע ועובד

כדורגל, כמו אופנה ומוזיקה, הוא גלגל. מה שהיה להיט פעם חוזר לאופנה היום, ובספרד גילו העונה מחדש את שלישיית הבלמים. ג'ירונה, סביליה, לגאנס, לבאנטה, ראיו ואייקנו, בילבאו וריאל סוסיאדד ניסו את השיטה במשחק זה או אחר, ואפילו ברצלונה השתמשה במערך במשחק החוץ מול לבאנטה שבו ניצחה .0:5

עבור קבוצות מסוימות מדובר בשיטת משחק שמטרתה לחזק את ההגנה ולשפר את היציאה המהירה קדימה, בעוד עבור אחרות מדובר באילוץ חדפעמי או בניסיון להפתיע את היריבה. ברצלונה לא חזרה למערך הזה מאז הביקור שלה בלבאנטה מהסיבה הפשוטה שאין לה צורך בכך, מה שמשאיר על השולחן את השאלה המע־ ניינת: האם סנטיאגו סולארי מתכוון להיפטר גם הוא מהשיטה החדשה, או אולי דווקא לאמץ אותה?

מסורתית, ריאל לא משחקת עם חמישיית הגנה, אבל בהיסטוריה שלה קיים פרק שבו שלושה בלמים היו הסיפור הגדול והמוצלח. בעונת ,1999/2000 אחרי שג'ון טושאק פוטר מתפקידו, התיישב על הספסל ויסנטה דל בוסקה ופגש קבוצה במשבר. המצב אז הזכיר את מה שקורה היום עם התוצאות הרעות, מכת הפציעות ומשבר הביטחון, סיטואציה שאילצה את המאמן המשופם לחפש פתרון יצירתי. תחילה ניסה את איבן הלגרה כקיצוני שמאלי, אחר כך את ראול כקשר מרכזי, וכשאלה לא עבדו עבר לשלושה בלמים. זאת היתה הכותרת של ה"מארקה" ב־81 במארס ,2000 כשהמערך החדשני ערך הופעת בכורה בדרבי מול אתלטיקו בוויסנטה קלדרון.

זה היה מהפכני, מפתיע ועבד לא רע. ריאל סיימה את המשחק בתוצאה ,1:1 כשאת השער של אתלטיקו כבש לא אחר מאשר סנטיאגו סולארי. דל בוסקה אהב את שראה ושמר על הפו־ רמט עד לסיום העונה. בליגה זה הלך קשה, אבל השלישייה אייטור קראנקה־איבן קמפו־איבן הלגרה, היתה גורם משמעותי בזכייה השמינית של הבלאנקוס בליגת האלופות.

למצוא מקום למרסלו

ריאל הנוכחית לא רגילה לשחק עם שלושה בלמים וכדי שזה יקרה על סולארי לעשות התאמות רבות, למצוא את המקום של מרסלו בתוך הרעיון הזה ולשכנע את האוהדים שהסגנון הוא המתאים ביותר לקבוצה במצבה הנוכחי. פרשנים ואוהדים רבים בטוחים שזו הדרך הטובה ביותר להוציא את המיטב משחקנים כמו ויניסיוס ג'וניור, קארים בנזמה והרכש החדש, בראהים דיאס. מאז העונה היא של דל בוסקה, ריאל השתמשה במערך הזה פעמיים בלבד. זינדין זידאן בניצחון חוץ 1:3 באוססונה 2017־ב ופאביו קאפלו בהפסד 2:1 מול סלטה ויגו .2006־ב שניהם עשו זאת פעם אחת ודי, ועכשיו נשאר לראות מה מתכנן סולארי. תשובה ראשונה לשאלה הזאת נקבל במוצ"ש, כשריאל תארח את סביליה לקרב ישיר על המקום השלישי. ריאל מדריד סביליה שבת, 17:15 ‪)HD( ONE‬

הפועל כפ"ס בכדורעף עשתה היסטוריה כשגברה ‪;17:25( 3:1‬ ‪)25:17 ;25:22 ;25:21‬ על האסרו־ דה לוון הבלגית והעפילה לרבע גמר גביע האתגר. לראשונה הדיחה קבוצה ישראלית יריבה בלגית במסגרת אירופית. כפ"ס אירחה את משחק הגומלין בשמינית והיתה חייבת למחוק של הפסד 3:2 במשחק שנערך בבלגיה.

"החזרנו את הכבוד לכדורעף הישראלי", אמר מאמן כפ"ס שגיא ברעם בסיום, "הייתי בדיכאון השבוע בגלל הנבחרת והכישלון בהעפלה לאליפות אירופה. הראינו שיש לנו שחקנים ישראלים שראוי להשקיע בהם ולא להוריד את הראש".

 ??  ??
 ?? ברצלונה אתלטיקו מדריד סביליה ריאל מדריד אלאבס ?? קבוצה
ברצלונה אתלטיקו מדריד סביליה ריאל מדריד אלאבס קבוצה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel