Israel Hayom

חגיגה ביורוליג: ניצחון ענק למכבי ת"א על ברצלונה

להצגה כזאת חיכו זמן רב במכבי ת"א, שהתפוצצה עם 83:99 מול ברצלונה למרות רבע אחרון חלש, הצהובים שמרו על סיכוי להציל את העונה ביורוליג

- צילומים: אלן שיבר

ארבע שנים וחצי חיכו האוהדים של מכבי ת"א ליכולת ולתוצאות של השבוע האחרון. 83:99־ה המדהים על ברצלונה אתמול בת"א השלים שישה ימים של ניצחונות מוחצים על שתי יריבות מולן התקשתה מאוד בעשור האחרון.

מחוץ להיכל האווירה הזכירה את הימים היפים של דיוויד בלאט ומחירי הכרטיסים הגיעו עד ל־004 שקלים.

על הפרקט השחקנים סיפקו תמורה לאגרה ודרסו את מוליכת הליגה הספרדית שראתה את רצף חמשת הניצחונות שלה (הרצף הכי ארוך ביורוליג) מתנפץ.

לרבע האחרון עלתה מכבי ביתרון 52:85 (יתרון השיא כבר עמד על 38 הפרש), וכנראה שכחה שכדורסל משחקים 40 דקות. האורחים יצאו לריצת 0:20 מדהימה בתוך ארבע דקות וגרמו לדפיקות לב מואצות ביציעים. הראשון שהתעורר היה טאריק בלאק שעם שני סלים קלים עצר את המומנטום של היריבה ולמעשה הבטיח את הניצחון.

אם המשחק מול צסק"א מוסקבה היה שייך ליובל זוסמן, הפעם היה תורו של ישראלי אחר להפציע. ג'ון דיברתולומי­או סיפק הצגה בלתי רגילה בשני צדי המגרש. בהגנה הוא אמלל את הרכזים המוכשרים של היריבה ובהתקפה הוא צלף, מסר ופשוט רקד על הפרקט. גם זוסמן סיפק עוד משחק משובח.

אחד מרגעי השיא היה יכול להיות דקות ראשונות של ג'רמי פארגו ביורוליג. הוא כבר התחמם, אבל בסופו של דבר ספרופולוס החליט שלא לסכן אותו.

מי שכן שיחק היה סקוטי ווילבקין, שנראה משוחרר והתנהל כמו מי שמבין שעכשיו הוא יכול להתמקד במה שהוא יודע לעשות בין הטובים באירופה - לקלוע, ומכל טווח.

הניצחון העלה את מכבי למאזן 11:8 והיא כבר במרחק נגיעה מהמקום השמיני המוליך לשלב רבע הגמר המיוחל, בו לא ביקרה מאז .2015 מי זוכר שרק לפני כמה שבועות היא "היתה בקבר" וסיכוייה להעפיל שאפו לאפס.

המחמאות מגיעות למאמן, יאניס ספרופולוס, שבזמן קצר באופן יחסי שיקם את הקבוצה השבורה שקיבל.

 ??  ??
 ??  ?? קלויארו. בערב כזה גם 4 נקודות הן סיבה למסיבה
קלויארו. בערב כזה גם 4 נקודות הן סיבה למסיבה
 ??  ?? דיברתולומי­או. סיפק הצגה בלתי רגילה בשני צידי המגרש
דיברתולומי­או. סיפק הצגה בלתי רגילה בשני צידי המגרש
 ??  ?? בלאק. עצר את המומנטום של ברצלונה ברבע האחרון
בלאק. עצר את המומנטום של ברצלונה ברבע האחרון
 ??  ?? ספרופולוס. כל המחמאות למאמן
ספרופולוס. כל המחמאות למאמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel