Israel Hayom

פרשת נוה: כך תשקם מערכת המשפט את האמון

השרה שקד נגד ח"כיות מהאופוזיצי­ה: "מנהלות נגדי קמפיין מכוער" בנט יצא להגנתה: "כל פעולותיה היו כדין"

- אביעד הכהן | פרשנות

בפרשה

האחרונה, שעדיין רב בה הנ סתר על הגלוי, ספגה אמינות מער כת המשפט מכה קשה. לשם השבת אמון הציבור בה, עליה לנקוט כמה צעדים מיידיים, הנראים כמתבקשים מאליהם.

הראשון שבהם, שקיפות מרבית. "אור השמש", כידוע, "הוא השוטר הטוב ביותר, ואור המנורה המטהר הטוב ביותר". יש ליזום פעולה מיידית לתיקון סעיף החוק המאפשר חשאיות מוחלטת, ולהתרה - לא מוחלטת, אבל משחררת - של חלק מה ליכי המינוי. במקביל, ראוי לערוך תיקון מקיף לטופס ההמלצה על המועמדים לש פיטה. מעבר לשאלה כללית ביותר בדבר "משך ההיכרות עם המועמד ונסיבותיה", שנענית לרוב בתשובה כללית, לא נדרש הממליץ לפרט בהרחבה את כלל מער כת הקשרים שלו, גם עם המועמד, גם עם חברי הוועדה. לצד אלה, ראוי לחב רי הוועדה להימנע מהתחככות יתרה עם מועמדים פוטנציאליי­ם לשפיטה - התח ככות שהנראות שלה פוגעת קשות בא מון הציבור וביושר המערכת השיפוטית.

המאמר המלא - ב"ישראל השבוע"

עו"ד אפי נוה, החשוד בפר שת "המין והמינויים", הודיע אתמול שהוא מתפטר מראשות לשכת עורכי הדין. יממה לאחר שנ עצר, פרסמה לשכת עורכי הדין הודעה בשמו של נוה, שבה נאמר: "אני מודיע בזה על התפטרותי מת פקידי כראש לשכת עורכי הדין. הח לטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד".

נוה הוסיף כי "אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח שיסתיים במה רה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".

אחרי שנשלח למעצר בית לשלושה ימים, התייצב אפי נוה אתמול לח קירה נוספת באזהרה, שארכה יותר משמונה שעות, ביחידה הארצית לח קירות הונאה בלהב 433 בלוד.

במשטרה מתמקדים בשלב הזה של החקירה בשני חשדות מרכזיים: החשד לשוחד מיני תמורת מינוי שופטת, וקיום יחסים אינטימיים עם עורכת דין, בניסיון - שלא צלח - לקדם את בעלה לשיפוט בביהמ"ש המחוזי.

מרבית חומרי החקירה הנמצאים בידי המשטרה מבוססים, בין השאר, על תכתובות מהטלפון הסלולרי של נוה שהושגו ונמסרו למשטרה לאחר שחוקיות השימוש בהן נבדקה ואוש רה על ידי הפרקליטות. חלק אחר הושג מתכתובות אי מיילים שניהל נוה במסגרת תפקידו כראש לשכת עורכי הדין.

כך או כך, התכתובות מעלות חשד שבין נוה לשופטת ולעורכת הדין התנהלו לכאורה שיחות שכללו גם התבטאויות אינטימיות. חלק אחר של התכתובות מעלה חשד להתנהלות מינית גם עם מתמחות. לדברי גורם המעורה בחקירה, "אף שההתכתבויו­ת לא נמצאות ברף הפלילי, הן מסייעות לחיזוק החשד שההתנהלות המינית לכאורה שהתקיימה בין נוה לשופטת ולעורכת הדין השפיעה על החלטו תיו בעניינן".

נוה ממשיך להכחיש את המע שים המיוחסים לו, אולם בדיון בבית משפט השלום בתל אביב אמר ראש צוות החקירה, סנ"צ אסף וולפיש, כי "החשוד, שהוא יו"ר לשכת עו"ד ביש ראל, ניצל את רום מעמדו ואת יכולת השפעתו על מינוי שופטים". בהמשך הוסיף רפ"ק עודד אררה כי אף שנוה לא היה חבר בוועדה למינוי שופ טים כאשר מונתה השופטת החשודה בקיום יחסים עימו, "רוחו נחה עליה" כיו"ר הלשכה.

"המעצר: אינטרס ציבורי"

בדיון טענה המשטרה עוד כי נוה "ניצל את רום מעמדו ואת יכולת הש פעתו בתהליכי מינוי שופטים, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים. בשלב זה מדובר בשני אירועים נקודתיים בלבד. מעצרו הוא אינטרס ציבורי רם מעלה הגובר על זכותו של הח שוד. ישנם אירועים נוספים הקשורים לחשוד שייבדקו בהמשך".

פרקליטו של נוה, עו"ד בעז בן צור, טען כי בידי המשטרה חומר נגד נוה שהושג שלא כדין. "נדמה לי שיש מהומה רבה על לא מאומה", אמר עו"ד בן צור, "הטענה היסודית מת עלמת מהליך קבלת ההחלטות בווע דה למינוי שופטים. בסופו של דבר, יש חקירות שמתחילות בקול תרועה רמה ומסתיימות בקול ענות חלושה. סוגיית הטענות המיניות נדמית לי בלתי רלוונטית לחלוטין והראיות

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? נוה, אתמול
צילום: יהושע יוסף נוה, אתמול
 ??  ??
 ??  ?? פרשת אפי נוה הולך הביתה
פרשת אפי נוה הולך הביתה
 ??  ?? עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel