Israel Hayom

מולר בהודעה חריגה: "הדיווח לפיו טראמפ הורה לכהן לשקר בקונגרס - לא מדויק"

התייחס לפרסום לפיו הנשיא הורה למייקל כהן לשקר בקונגרס ● לפנות בוקר: הנשיא היה צפוי לנאום בנוגע להשבתת הממשל ● בפברואר: טראמפ וקים ייפגשו שוב

- יוני הרש, ארה"ב

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היה צפוי לשאת אמש נאום מיוחד ולהציג בו תוכנית חדשה, בניסיון נוסף לשים קץ להשבתת הממשל, הנמשכת כבר קרוב לחודש.

לפי הפרסומים אתמול, הנשיא הח ליט להציג בפני האומה הצעת פשרה שבמסגרתה הוא יקבל את המימון שהוא דורש לבניית חומה בגבול מקסיקו, אך במקביל יסכים לתמוך בחקיקה שתגן על "החולמים" - הכינוי לילדי מהגרים לא חוקיים שהגיעו לארה"ב יחד עם הוריהם.

ההגנה על אותם "חולמים" היא אחת מדרישות הבסיס של הדמוקרטים בכל הקשור למדיניות הגירה, וטראמפ מקווה כי חקיקה שתגן עליהם, יחד עם מהלך נוסף שיעניק מעמד חוקי למהגרים לא חוקיים, שזכו להגנה זמנית מפני גירוש, תשכנע את הדמוקרטים בקונגרס לה סכים לאשר תקציב של 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה.

בעוד הדרמה סביב ההשבתה נמש כת, דרמה נוספת התחוללה בסוף הש בוע סביב חקירת הנשיא טראמפ. בצעד נדיר הוציא משרדו של התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את מעורבות רו סיה בבחירות לנשיאות, הכחשה לדיווח באתר באזפיד שלפיו טראמפ הורה לפר קליטו האישי לשעבר, מייקל כהן, לשקר בעדותו בפני הקונגרס.

לפי הדיווח, כהן, שעליו כבר נגזר עונש מאסר, אמר לחוקרים של מולר כי הנשיא דרש ממנו לשקר באשר למאמ צים שניהל תאגיד טראמפ בזמן הקמפיין לבנייה פוטנציאלית של גורד שחקים במוסקבה.

אלא שבצעד יוצא דופן דוברו של מולר, פיטר קאר, הוציא הכחשה רא שונה לפרסום בכלי התקשורת שמוציא התובע המיוחד מאז החלה החקירה לפני 20 חודשים. "תיאור האתר אינו מדויק", הצהיר קאר. הדובר אמנם לא נכנס לפ רטים באשר לאלה חלקים בדיווח לא נכונים, אך ערער באחת את כל אמי נות החשיפה.

ברגע יוצא דופן נוסף, הנשיא טרא מפ הביע שביעות רצון מהתנהלותו של מולר. "אני מעריך את ההודעה שהוציא ואני חושב שהיה ראוי מאוד לעשות זאת. אני חושב שהכתבה הייתה בושה למדינה ולעיתונות", אמר הנשיא.

"קים מצפה לפגישה"

הנשיא טראמפ הצהיר אמש כי היתה לו "פגישה מדהימה" עם הבכיר הצפון קוריאני קים יונג צ'ול וכי הצדדים "הת קדמו הרבה" בדרך לפירוק פיונגיאנג מנשק גרעיני. לאחר המפגש בין השניים שלשום הודיע הבית הלבן כי טראמפ וקים ג'ונג און יקיימו פסגה שנייה בסוף פברואר. "הסכמנו להיפגש מתישהו, כנ ראה בסוף פברואר", הוסיף הנשיא.

"בחרנו מדינה אבל נודיע עליה בע תיד. קים ג'ונג און מצפה לכך מאוד, וכך גם אני. דברים הולכים טוב מאוד". בבית הלבן סירבו לספק פרטים נוס פים על המפגש הצפוי, ועל אף האופ טימיות של טראמפ אין בינתיים שום סימן להקלה בסנקציות האמריקניות על פיונגיאנג.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? טראמפ וקים, אשתקד
צילום: אי.פי.אי טראמפ וקים, אשתקד
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? החוקר מולר
צילום: אי.אף.פי החוקר מולר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel