Israel Hayom

"כל פעולות החקירה נעשו כדין"

המשטרה דוחה את טענות הפרקליט של אפי נוה:

- איציק סבן, יאיר אלטמן ואבי כהן

עוד בנושא - מדור דעות, עמ' 22

המשטרה דוחה בתוקף את הטענות שהשמיע עורך דינו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשע בר, אפי נוה, בדבר חוקיות השגת המידע בפרשה.

"מבלי לאשר או להכחיש דבר מן הנטען בפרסומים שונים לגבי דרך הגעת המידע אל רשויות האכיפה, נציין כי החקירה עוסקת אך ורק בבדיקת חשדות לעבירות פליליות על פי אותו מידע בקשר למינוי שופטים, ואיננה עוסקת בנושאים אחרים", נמסר מהמשטרה, "בגלל רגישות החומר, המשטרה והפרק ליטות הגבילו עצמן בעיון בו. כל פעולות החקירה הרלוונטיות נעשו כדין, תוך איזון בין האינטרסים השונים הנוגעים לעניין. החקירה מתנהלת באישור הגורמים המוסמ כים, עם ליווי של פרקליטות מחוז מרכז ופיקוח של פרקליט המדינה, ומחמת הזהירות גם עם בקרה של בית המשפט, אשר נתבקש לאשר פעולות חקירה שונות, והוא שאישר עיון בחומר רגיש תוך הטלת מגב לות שונות".

"אין ספק שהחומר הגיע בעבירה, יכול להיות שנגנב", טען אתמול בחדשות 12 עו"ד בועז בן צור, סנ גורו של נוה, בדבר המידע שהעבירה העיתונאית הדס שטייף למשטרה. "אנחנו לא יודעים על ידי מי החומר הגיע. כתבת גלי צה"ל, באקט עיתו נאי 'הירואי', הלכה לפורץ שיבדוק עבורה מה יש בפלאפון. האם המהלך הזה הוא מהלך תקין?"

תזכורת: הדס שטייף קיבלה את הטלפון הנייד הישן של נוה מידי מקור, ופרצה אליו בעזרת מומחה. בתמורה להעברת הטלפון הפרוץ, הוענקה לה חסינות מפרקליטות המדינה. אלא שההבנות בין שטייף לבין המדינה לא יגנו עליה לכאורה בהליך אזרחי. לדברי עו"ד ניר יס לוביץ, מומחה לפלילים, "בהתבסס על פסיקת בית המשפט העליון, אפשר לומר כי עצם החדירה והשי מוש של הדס שטייף בטלפון הנייד של אפי נוה, הנחשב בהתאם לפסי קה כ'כספת' פרטית של נוה, מהווה פגיעה קשה מנשוא בפרטיות של אפי נוה - פגיעה המקנה לאפי נוה עילת תביעה אזרחית נגד שטייף". לדבריו, סעיף 29 א' ('ב) לחוק הגנת הפרטיות קובע כי במשפט בשל עוולה אזרחית, רשאי בית המש פט לחייב את הנתבע לשלם לנפגע פיצוי שלא יעלה על 50 אלף שק לים, בלא הוכחת נזק. במקרה שבו הוכח כי הפגיעה בפרטיות נעשתה בכוונה לפגוע, רשאי בית המשפט לחייב את הנתבע לשלם לנפגע פיצוי שלא יעלה על כפל הסכום כאמור באותה פסקה, בלא הוכחת נזק. "אין ספק כי במקרה של אפי נוה בוודאי תעלה הטענה, כי הדס שטייף עשתה שימוש בטלפון בכ וונה לפגוע בשמו הטוב של אפי, ואין ספק, שבגין כך תוגש כנגדה תביעה רחבת היקף".

 ??  ?? נוה ושקד צילום ארכיון: יהודה בן יתח
נוה ושקד צילום ארכיון: יהודה בן יתח
 ?? צילום ארכיון: יוסי זליגר ?? הדס שטייף. "נוה יוכל לתבוע"
צילום ארכיון: יוסי זליגר הדס שטייף. "נוה יוכל לתבוע"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel