Israel Hayom

ישראל לרומניה ולאוקראינה: "הכירו בירושלים כבירתנו"

נתניהו נועד עם ראשת ממשלת רומניה בישראל: "מקווה שתפעלי בעניין" ● מחר ייפגש עם הנשיא האוקראיני וצפוי לבקש גם ממנו להעביר את שגרירותו לירושלים

- אריאל כהנא, כתבנו המדיני

ישראל ממשיכה במאמצים לקבל ממדינות העולם הכרה בירושלים כבירת ישראל, אף כי במ ערכת המדינית מדגישים כי ההתפ תחות תקרה רק בדחיפה של ארה"ב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש שלשום עם ראשת ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ'ילה, וביקש ממנה בין היתר את העברת השגרירות לירושלים.

נתניהו גם ביקש מראשת ממשלת רומניה להמשיך לטרפד החלטות אנטי ישראליות באיחוד האירופי שרומניה חברה בו

"זו הזדמנות נהדרת לראות אותך שוב. היחסים בין ישראל לרומניה נפ לאים והם יתחזקו בזכות הביקור שלך. אני מקווה כמובן שתפעלי להעברת השגרירות שלכם ושגרירויות נוספות לירושלים", אמר נתניהו לדנצ'ילה שניסתה במדינתה להעביר את המה לך, אך נתקלה בהתנגדות נשיא רומ ניה, קלאוס יוהאניס.

נתניהו גם ביקש מראשת ממשלת רומניה להמשיך לטרפד החלטות אנטי ישראליות באיחוד האירופי שרומניה חברה בו. "אני מקווה שתפעלי כדי לע צור את ההחלטות הרעות של האיחוד האירופי נגד ישראל", אמר נתניהו לאורחת וציין כי ישראל בפעולותיה נגד הטרור מגינה לא רק על עצמה אלא גם על אירופה.

בתוך כך, נתניהו צפוי להיפגש מחר בערב עם נשיא אוקראינה, פטרו פו רשקנו, שמגיע היום לארץ לביקור ממלכתי, ולבקש גם ממנו את ההכרה בירושלים. במרכז הביקור תעמוד הח תימה על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לאוקראינה, אשר צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות מ 800 אלף דולר בשנה כיום לכמיליארד דולר בעתיד. בין היתר ההסכם יאשר יבוא חיטה ושעורה במחירים נמוכים מאוקראינה, מה שעשוי להביא להורדת מוצרי המאפה בישראל.

השר זאב אלקין, יו"ר הוועדה הבין ממשלתית המשותפת לישראל ואוק ראינה, אמר ל"ישראל היום" כי "ההס כם ייתן דחיפה משמעותית לקשרי שתי המדינות".

 ?? צילום: עמוס בן גרשום לע"מ ?? נתניהו ודנצ'ילה
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ נתניהו ודנצ'ילה
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שגרירות ארה"ב בירושלים
צילום: אורן בן חקון שגרירות ארה"ב בירושלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel