Israel Hayom

השמאל נגד שקד: הם מפחדים!

- יעקב אחימאיר

עריקתם המפתיעה של השרים בנט ושקד מהנהגת הבית היהודי היא מן הצעדים המכוערים בדברי ימיה של הפוליטיקה הישרא לית. רק מי שאינו פוליטיקאי, ואינו טובל במימי הביצה, הופתע. אך דומה שבמקרה של השרה שקד, הבוחרים אינם עומדים לנקום ב"עורקת". כמו בתקדימי העבר ואירועי ההווה, מתממש לנגד עינינו הכלל הנהוג במחוזותינו: ככל שתכה ציבורית את מי שראוי למכות, כן תעצים בעיני הרבים את דמותו הציבורית. ראו מקרה נתניהו.

לידי האופוזיציה נפל תפוח מורעל, שניתן לסחוט ממנו כמויות אדירות של רעל פוליטי: שמה של שקד נקשר בפרשת שחיתות, ויריביה כבר קוראים להתפטרותה. אך גורמים בכירים במערכת המשפט סבורים כי לשרת המשפטים אין כל קשר לפרשה. נשיאת העליון, אסתר חיות, אף חתמה על הודעת משותפת עם השרה שקד. האם היתה עושה כך לו חשדה כי שקד נגועה בשחיתות?

שקד הביעה לפני ימים אחדים את תסכולה שדווקא ח"כיות שעימן שיתפה פעולה מתחו עליה ביקורת, כאילו היתה קשורה לפרשת נוה. האם השלתה עצמה כי במסדרונות הכנסת, מכל המקומות, יבוא לידי ביטוי ערך הרעות, ועמיתותיה לבית המחוקקים ינצרו בעת הזאת את לשונותיהן, בשם האחווה והחברות?

קל לשער מדוע דוחפים את שמה של שקד אל לב הפרשה המח רידה, בעוד הרשות השופטת מתנערת מכך. הסיבה היא, כפי שנהוג לומר, ש"הם מפחדים!". באחרונה זוכה השרה שקד למחמאות, ולאו דווקא מקרב תומכיה המושבעים. נדפסו מאמרי דעה רבים שכות ביהם, בחלקם יריבים אידיאולוגי­ים מרים, לא הסתירו את התפע לותם מכך ששקד פועלת בעקביות ובהצלחה להשגת יעדיה. גולת הכותרת: היא משנה את אופיו של הרכב בית המשפט העליון. בידי השרה שקד קבלות על ביצוע; אפשר להגדיר זאת כ"מהפכת שקד", שפירושה הוא חד משמעי: הצבעת ימין וקיבלת ימין, לא שמאל.

ישנם רבים מאוד, מקרב תומכיה ויריביה כאחד, המייעדים אותה לכהונת ראשת ממשלה, בתום עידן נתניהו. ייתכן שמבחינה ציבו רית ופוליטית, היא הראשונה להיות מסומנת כ"יורשת" אפשרית לראש הממשלה, שנתפס זה זמן רב כחסר תחליף.

המתקפות על שקד נועדו לבלום את זינוקה אל הצמרת; ומב חינת התוקפים, מוטב מוקדם, פן נאחר. יש לחסום את דרכו של קטר שקד הדוהר לעבר הפסגה. היא נתפסת, מימין ומשמאל כאחד, כפוליטיקאי­ת חזקה ומוכשרת, שבידיה הישגים מוכחים.

אל לה לחוש אכזבה או עלבון מהביקורת המוטחת בה, וודאי שלא מהדרישה להתפטר. אלמלא בלטה בהישגיה, שמה היה נעדר מן הכותרות ומהשיח הציבורי. אם תשרוד את מתקפת האופוזיציה, ומפלגתה "הימין החדש" תצליח בבחירות, טובים הסיכויים שדרכה לצמרת סלולה לפניה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel