Israel Hayom

מייצר עניין

טויוטה ראב 4 החדש משתמש בפלטפורמה רעננה ובטכנולוגי­ה היברידית ● התוצאה מציגה שיפור ברור ויכולת טובה, גם אם לא מלהיבה

- אריאל אלסיבוני, ברצלונה

טקטן ויוטה די המציאה את המונח SUV

עם הנעה כפולה קבועה, עם ה RAV4 הראשון שהוצג בשנת .1994 מאז, לאורך דורותיו, הפך רכב הפנאי של טויוטה לאחד הדגמים החשובים והנמכרים שלה. יותר מ 8.5 מיליון ג'יפונים כאלו מכר הענק היפני מאז הוצג, מה שהופך אותו למ שמעותי מאוד לטויוטה ומייצר עניין בקרב הקהל המקומי בישראל.

מה חדש?

מדובר בדור חדש לגמרי, כזה שעוצב על גבי פלטפורמה חדשה לחלוטין. מה שבולט לעין, לפני הכל, הוא העיצוב החדש. אם הראב 4 הקו דם נראה מעט כמו מכונית משפחתית מוגבהת, הנוכחי לוקח כיוון מסוקס ואגרסיבי יותר.

בכל הקשור להנעה, נסמך הראב 4 החדש על מערכת הנעה היברידית המוצעת בשתי גרסאות - הנעה קדמית/כפולה. גרסת ההנעה הקדמית מונעת ביחידה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' למנוע חשמלי המייצרים הספק משולב של 218 כ"ס ו 22.5 קג"מ, העוברים דרך תיבה רציפה אל הגלג לים הקדמיים.

הנתונים מספרים על תאוצה מהמקום בתוך 8.4 ש' בדרך למהירות מרבית של 180 קמ"ש. גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה מנוע חשמלי שמניע את הגלגלים האחוריים לסידור הזה. התוספת הזו מגדילה את ההספק המשולב ל 222 כ"ס ומקצרת את התאוצה ל 100 קמ"ש 8.1) .('ש מכל החידושים שיש כאן )דוג מת מראה מרכזית דיגיטלית(, כדאי להתמ קד במערכות הבטיחות המתקדמות )טויוטה סייפטי סנס ,(2.0 שכוללות בלימה אוטונו מית, כוונון אורות אוטומטי, מערכת שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. כל אלו יגיעו אלינו כסטנדרט.

איך זה מרגיש?

פנים אל פנים מדובר בתוצאה מוצלחת, הוא נראה עדכני וקשוח במידה. גם תא הנוסעים מרגיש טוב בזכות איכות חומרים ובנייה טובה ונגיעות עיצוביות מוצלחות. כפתורי השליטה הגדולים, משטחי הגומי בגימור שונה, ידיות האחיזה הבשרניות והעיצוב הכללי נותנים נגיעות של "שטח" בתוך התא. המרווח טוב למדי מלפנים ומאחור, ותא המטען נראה גדול, עם פתח טעינה רחב ומפלס מעט גבוה. למרות המראה שהפך לקשוח יותר, הנסיעה מרגישה נעימה ורכה יותר מהדור היוצא. זה כולל את כל אביזרי השליטה שמרגישים קלים וגם את כיול המתלים.

על הכבישים המצוינים של ברצלונה, נו חות הנסיעה היתה טובה. גם במקומות שבהם הסלילה לא מושלמת, הראב 4 החדש מצליח להיות סופג, נוח וגם שקט מקודמו בכל סוג של שימוש. הדגם בעל ההנעה הקדמית הציע ביצועים טובים, לרבות תאוצות ביניים טובות ושיוט נינוח במהירות בין עירונית. הנינוחות הזו מופרת כשדורשים מיחידת ההנעה יותר. במקרים כאלו, המנוע מטפס לסל"ד האפקטיבי שלו ומייצר שאון נוכח ועסוק בתא הנוסעים.

בכל הקשור להתנהגות כביש, מרגיש הראב 4 החדש בוגר ורהוט, עם רמות אחיזה טובות ותגובות צפויות ונכונות במגבלות. מערכות הבטיחות המתקדמות פועלות היטב, למעט מערכת השמירה על הנתיב, שהרשימה פחות.

השורה התחתונה

טויוטה ראב 4 החדש מציג מראה מושך לצד יכולת שהשתפרה משמעותית. אם מצרפים לזה את החיבה האדירה שרוחשים בישראל )ובחו"ל( לרכבי פנאי ולטכנולוגי­ה ההיברידית, מקבלים מוצר מרשים למדי. כזה שהצלחתו מובטחת, והפעם לא רק בגלל השם או המיצוב.

 ??  ?? טויוטה ראב 4
טויוטה ראב 4
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel