Israel Hayom

מה חשבת שיהיה, שינו?

- אביעד פוהורילס

1 שלושה חודשים, זה מה שהחזיק שינו זוארץ בתפקיד יו"ר ההתאחדות, עד שאמר, כמו מנחם בגין בזמנו: איני יכול עוד. עוד לפני שניכנס לסבך הסיבות, החלטתו של זוארץ דווקא מעוררת תקווה, כי המציאות והתרבות הארגונית כאן הן שיו"רים ובוסים אחרים בארגונים ציבוריים נוטים לא לשחרר, ויותר מזה - מסרבים להיפרד מתפקידם גם אחרי 8 או 12 שנה. חלקם משוכנע שנולדו לתפקיד - ועד המוות הפועל.

אבל השאלה הגדולה שצריך לשאול את שינו היא - מה חשבת לעצמך כשקיבלת את התפקיד, שבו זכית בקונצנזוס גורף? הרי לא נולדת היום וגם לא אתמול, ואתה מכיר את חבריך סביב השולחן. אתה מכיר את כל חברי ההנהלה, ומכיר כל שטיק, חוזקה וחולשה של ההנהלה, הדירקטוריו­ן, הנשיאות והאקזקיוטי­בה. אתה יודע שהמנגנון של חבריך - חלקם קרובים שלך, שלא לומר אחים - הוא רקוב, מסואב ולא נותן לך לזוז מטר קדימה לפני שאתה לוקח שלושה מטרים אחורה ול פות בחמישה אינטרסים מנוגדים של זה שיושב לידך ושהבטיח לך גיבוי מלא.

אתמול קראתי באחד האתרים ששטרן חלובה עדיין האיש החזק בכדורגל הישראלי, ושעכשיו הכל תלוי בו. רוטנשטיינר בא, הרצוג בא, שינו בא, לוזון הלך, גברי מת, אבל חלובה יושב על הברז כמו בכל הוועדים האלו שלא נותנים לחיות. מה שמביא אותי לשאול את שינו שוב - ומה חשבת שיהיה?

אני שומע על המחליפים האפשריים, והעלו את שמו של מורן מאירי. מורן הוא איש מצוין, מוכשר, מקושר, אבל ידו בכל ויד כל בו. הוא האיש החזק במ כבי ת"א, הוא מחובר מאוד לסוכן השחקנים אבי נמני, וכמי שמייצג את מכבי, האינטרס שלה לא מתיישב עם הרצון של שינו לפעול לשינוי מבנה הליגות או צמצום כמות השחקנים הזרים.

כמו ששינו הבין, רק כשנכנס לתפקיד, שהעולם הפ רטי והציבורי לא נפגשים, צריך כל מי שיבוא בנעליו, מאירי נגיד, לדעת שהוא משאיר את העולם הקודם מא חור ולפעול בכללים אחרים. אחרת או שיגמור כמו אפי נוה2שחשב שהוא יודע הכל, או שנישאר עם חלובה. הפועל חיפה היא סיפור גדול העונה, אולי אפי לו יותר גדול מהעונה המצוינת הקודמת. אני מודה שלא חשבתי שבדרך שבה יואב כך מנהל אותה היא יכולה לייצר הצלחה מעבר לעונה אחת. גם ניר קלינגר לא האמין בקבוצה שאותה הוביל לזכייה בגביע ועזב לבית"ר.

אחרי ששחררה בקיץ את חנן ממן ועדן בן בסט לב"ש, חיפה שידרה שהיא מוותרת, למרות שהיתה חזק בצמרת בעונה שעברה. אך היא מצאה אלטרנ טיבות לכל מי שלא רצה להיות אצלה - לקלינגר, לבן בסט ולממן. אתמול זה הבשיל לפירוק של סכ נין בדוחא עם שלושער מדהים של מתן חוזז )ארבעה שערים בשני משחקים(. מי חשב שחוזז זו משפחה שמגדלת רק כדורסלנים?

 ?? צילום: אלן שיבר ?? זוארץ. החלטה מעוררת תקווה
צילום: אלן שיבר זוארץ. החלטה מעוררת תקווה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel