Israel Hayom

יחסים מסוכנים

דווקא בעת שאמורה להיות שעתו היפה של הטניס האוסטרלי, נפתחה במלבורן תיבת פנדורה ● ברנרד טומיק ולייטון יואיט שברו את הכלים עם חילופי האשמות הדדיים ● אפליה בדיוויס, איומים פיזיים, ניסיונות סחיטה, טראומה או במילה אחת – כאוס

- דור הופמן

על הנייר, אליפות אוסטרליה אמורה לעודד את חובבי הטניס המקומיים שמשוועים להצלחה. לראשונה זה 15 שנים חמישה טניסאים הגיעו לסיבוב השלישי בטורניר, ביניהם כמה צעירים אלמונים, וזה מבלי להזכיר את אשלי בארטי - השורדת האחרונה - שלפנות בוקר שיחקה מול מאריה שראפובה על מקום ברבע הגמר. לאוסטרלים לא חסרות סיבות לחייך באופטימיות כשהם מדמיינים כיצד ייראה העתיד, אך למרות זאת, את השבוע הראשון במלבורן הם העבירו בתחושת גועל בגלל אירועי העבר.

אחרי שסיים לקטר ולנבל את הפה על החלפת הכדורים בטורניר, ולכנות אותם "זבל וחרא", התפנה ברנרד טומיק לפתוח את תיבת הפנדורה הגדולה של הטניס האוסטרלי. הילד הרע של הטניס המקומי המתין כמה שעות אחרי ההפסד למארין צ'יליץ' בסיבוב הראשון, ואז החל לרוקן את המחסנית. המטרה: קפטן נבחרת הדיוויס ושחקן העבר, לייטון יואיט.

"אף אחד לא אוהב אותו יותר", ירה השחקן, "כל האוסטרלים שמקבלים כרטיסים חופשיים לתחרויות נמצאים תחת הכנפיים שלו ושל קבוצת הניהול שלו. מה שהוא עושה זה דבר פסול". במילים אחרות, טען טומיק שיואיט מקדם שחקנים שלו על חשבון אחרים, ובכך יוצר פילוג בין הטניסאים האוסטרלים. "הוא היה אלוף גדול", הוסיף המדורג 88 בעולם; "אבל אני מקווה שיעיפו אותו כדי שנקבל קפטן נורמלי בנבחרת הדיוויס". ניק קיריוס, עוד אוסטרלי עם פיוז קצר, הביע תמיכה בדברים של טומיק ואילץ את יואיט להגיב לטענות הקשות.

"הוא לא מפחיד אותי"

תחילה ניסה יואיט להיות הבוגר בסיפור, אבל מהר מאוד הדם האוסטרלי רתח בעורקיו. במסיבת עיתונאים נרגשת שערך בסוף השבוע סיפר שבשנה וחצי האחרונות הוא ומשפחתו סופגים איומים פיזיים מצד ברנרד טומיק ואנשיו, כמו גם ניסיונות סחיטה מצידו של השחקן.

"הוא לא מצליח להפחיד אותי, אבל אין לי כוונה לדבר עם מישהו שמתייחס אלי ככה", הסביר יואיט. מי שזכה בשני תארי גרנד סלאם הדגיש כמה קשה עבד למען טומיק בשנים האחרונות, ועד כמה ניסה לעזור לו בתקופות הקשות. "אני מאוכזב ממנו", סיכם, בתקווה שזהו סוף הסאגה.

אלא ששלשום הגיעה תפנית נוספת. לתמונה נכנס ג'ון טומיק, האב, וטען שבכוונתו להגיש תלונה על פגיעה לכאורה של יואיט בבנו באירוע שהתרחש לפני תשע שנים. "יואיט הכניס אותו לחדר ודרש ממנו להגיד מי מהשחקנים נגדו", שיחזר האב, "הוא ניסה להוציא ממנו מידע בכוח. ברנרד היה בשוק, הוא לא הצליח להירדם בלילות. אנחנו נוכיח שמאז הוא חווה טראומה, ולמרות שכולם ינסו לעזור ליואיט, אנחנו נחשוף את האמת".

אין ספק - טניס הגברים האוסטרלי בכאוס מוחלט, במיוחד נבחרת הדיוויס, רק חבל שטומיק ויואיט החליטו לשבור את הכלים בדיוק בזמן שנראה היה שמשהו טוב נבנה שם.

בסוף השבוע: נובאק ג'וקוביץ' איבד מערכה לראשונה בטורניר, אך כמו רפאל נדאל ורוג'ר פדרר עלה לשמינית הגמר. אצל הנשים, המדורגת ראשונה סימונה האלפ גברה על ונוס וויליאמס, וכצ'ופר תפגוש בסיבוב הרביעי את סרינה למשחק הגדול הראשון בטורניר.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? טומיק, יואיט וקיריוס .2016־ב גם אז המצב לא היה מזהיר
צילום: אי.אף.פי טומיק, יואיט וקיריוס .2016־ב גם אז המצב לא היה מזהיר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel