Israel Hayom

"התוכנית לפיתוח הכנסת מגלומנית וחסרת צניעות"

בעקבות חשיפת "ישראל היום": ביקורת על תוכנית הרחבת המשכן "כנסת "2030 יו"ר הכנסת לשעבר דן תיכון: "זה ממש טירוף ליזום הצעה תכנונית יקרה כל כך" ●

- גדעון אלון כתבנו בכנסת

תוכנית הפיתוח המקיפה של הכנסת, שנחשפה בשבוע שעבר ב"ישראל היום", מעוררת ביקורת חריפה של בכירים בכנסת לשעבר, ובהם יו"ר הכנסת בשנים 1999-1996 דן תיכון, השר לשעבר מאיר שטרית, שעמד בראש ועדת ההיגוי שאישרה את הרחבת הכנסת בשנת ,2000 והח"כ הפורש מיקי רוזנטל )העבודה(.

תיכון אמר כי "התוכנית הזו מג לומנית. זה ממש טירוף ליזום הצעה תכנונית יקרה כל כך. הכנסת צרי כה להתרכז בחקיקה ובפיקוח על הממשלה, ולא בהקמת אגפים חד שים ועוד עשרות לשכות חדשות לח"כים. לצערי, המצב הזה נובע בראש וראשונה מכך שאין בכנסת בקרה אמיתית על הוצאות התקציב. הכנסת הפכה לגוף שמעורר סלידה בחוסר צניעותו".

תיכון הוסיף כי "אין צורך במספר רב כל כך של עוזרים פרלמנטריים לח"כים, ואינני מבין גם מדוע הג דילו כל כך את מספר החוקרים במ רכז המחקר והמידע. מעבר לזה, אין הצדקה למספר רב כל כך של עורכי דין בלשכה המשפטית, זה ממש גובל בהפקרות. המשפטנים מרשים לעצ מם כיום להתערב בכל נושא בכנסת, והם נעשו חשובים יותר מהח"כים".

גם השר לשעבר מאיר שטרית, שעמד בראש ועדת ההיגוי שהח ליטה להקים בסוף שנות ה 90 אגף חדש )אגף קדמה( עם 60 לשכות חדשות לח"כים, ביקר את התוכנית החדשה. לדבריו, "התוכנית שבנינו בזמנו נועדה לאפשר את כל פעילות הכנסת במשך 50 שנה. בעלות של 250 מיליון שקלים, פתרנו למעשה את כל הבעיות שהיו קיימות אז".

שטרית הוסיף כי "בניית האגף החדש הושלמה ב ,2007 ואי נני מבין מדוע יוזמים עכשיו תוכנית מגלומנית חדשה. אני חושב שהרעיון להקים בית מלון בכ נסת הוא מטופש ומוגזם, ואינני יודע אם היתה הצדקה להגדיל כל כך את מספר העובדים בכנסת. שמעתי שיש 40 עורכי דין בלשכה המש פטית, וזה מוגזם בעיניי. גם אולם מיוחד למרכז המבקרים נראה לי מיותר, כי מרבית המבקרים מגיעים לכנסת בימים ראשון וחמישי, שבהם לא מתקיימים דיונים במליאה. יש לי גם ביקורת על הקלות הבלתי נסבלת שבה הגדילו את תק ציב הכנסת". מיקי רוזנטל, הח"כ שפרש לאחרונה מהחיים הפוליטיים, והיה חבר בוועדת הכנסת, אמר כי "תקציב הכנסת מאושר בצורה שערורייתית. לא מתקבל על הדעת שתוכניות בינוי בכנ סת בהיקף של מאות מיליוני שק לים יאושרו על ידי יו"ר הכנסת והמנכ"ל. לדעתי, מן הראוי להקים ועדה ציבורית שתבחן את כל ההיב טים של תוכנית הפיתוח והעלויות".

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר בתגובה כי "משכן הכנסת שנ חנך ב 1966 התאים לצורכי העבר. גם ההרחבה שבוצעה בשנת ,2006 אינה מספיקה, משום שמספר הווע דות והיקף החקיקה גדל משמעותית, וגם מספר העובדים והעוזרים הפר למנטריים גדל".

 ??  ??
 ??  ?? דן תיכון צילום: משה שי
דן תיכון צילום: משה שי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel