Israel Hayom

תולדות הבועה

הערב תעלה בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק "עמק הבועה", שעוסקת במהפכת האינטרנט בניינטיז בראדלי וויטפורד )"הבית הלבן"( נהנה לגלם בסדרה את מנכ"ל נטסקייפ, שהביאה לנו את הדפדפן

- דודי כספי, לוס אנג'לס

הערב תעלה בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק מיני סדרה תיעודית עלילתית בשם "עמק הבועה", שחוזרת למהפכת האינטרנט של שנות ה 90 שס חררה את עולם הטכנולוגיה והכלכלה ברחבי העולם.

"עמק הבועה" מגוללת בשישה פרקים את השינוי שהחל בעמק הסיליקון בצ פון קליפורניה לפני כ 25 שנה, אז הפכה החממה הטכנולוגית למכתיבת סדר יום ולגורם משפיע על שוק ההון בארה"ב. היא עוקבת גם אחר המשבר שנוצר כאשר בועת הסטארטאפים התפוצצה ויצרה משבר כלכלי והפסדי ענק.

המיני סדרה משלבת עלילה מתוסר טת לצד קטעים תיעודיים, והיא הוגד רה על ידי מבקרים כ"גרסת המסך הקטן לסרט 'מכונת הכסף' )הסרט מ 2015 על משבר הסאבפריים בארה"ב - ד"כ( על סטרואידים". היא מאפשרת הצצה לחדרי חדרים של אותן חברות שפרצו בגדול, ובהן נטסקייפ שפיתחה את דפדפן האינ טרנט המסחרי הראשון )והיתה פורצת דרך בשוק עד שנדרסה על ידי מיקרו סופט ודפדפן האקספלורר(. את המייסד והמנכ"ל של נטסקייפ, ג'יימס ברקסדייל, מגלם בסדרה השחקן בראדלי וויטפורד.

וויטפורד (59) מוכר בעיקר מתפקידו כג'וש ליימן, היועץ הפוליטי של הנשיא ברטלט בסדרה "הבית הלבן" - תפקיד שזיכה אותו באמי. לפני שלוש שנים זכה באמי נוסף על תפקיד אורח בס דרה "טרנספרנט". מאז הספיק לככב גם בסרט טלוויזיה של ,HBO "לאורך כל הדרך", לצד בריאן קרנסטון, ולאח רונה הצטרף לסדרת הלהיט "סיפורה של שפחה" בתור אחד המפקדים המייסדים של רפובליקת גלעד.

"אנחנו בתור הזהב של הטלוויזיה, ובז כות האינטרנט זה גם תור הזהב של תחקי רים עבור שחקנים", אמר וויטפורד בראיון לקידום "עמק הבועה". "היום אפשר בקלות לשלוף סמארטפון ולמצוא קטעי ארכיון של הדמות שאתה מגלם. המסקנה הרח בה היא כי המהפכה הטכנולוגית מורגשת מאוד גם בהוליווד. התעשייה התהפכה. פלטפורמות הסטרימינג מאפשרות להביא תרבות ואמנות אל סף דלתם של ההמונים. האינטרנט עשה פלאים עבור השואו ביז נס, באופנים שאנחנו רק מתחילים להבין. זהו עידן המידע, ואני מתפלל שהדור הבא יגדל בעידן התבונה. יש היום חוסר סב לנות בנוגע למהירות שבה אנחנו רוצים מידע. למשל, הטרנד של צפיית בינג', הצורך להשביע את התיאבון שלנו בו במקום, לסיים סדרה בבת אחת - זו תו פעה מרתקת שעוד תיחקר בעתיד".

לדבריו של וויטפורד, הוא זוכר היטב כיצד שינתה הטלוויזיה את תפיסת עו למו. "אני זוכר תיעוד של מלחמת וייט נאם ששפך אור היסטורי על המלחמה בצורה שלפני כן יכולנו למצוא רק בא רכיונים", אמר. "קולנוענים הם למעשה מספרי סיפורים חשובים מאוד בחיינו".

 ??  ?? וויטפורד )מימין( בסדרה
וויטפורד )מימין( בסדרה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel