Israel Hayom

בסה"כ גימיק, לא פרודיה גאונית

דודו פארוק, האנגר ,11 תל אביב

-

מופע האבסורד הביזיוני והמטורלל שנתן בתוכנית של אופירה וברקוביץ' הגביר את סקרנותי בנוגע לתופעה המוזרה שנקראת דודו פארוק וגרם לי ללכת להופעה שלו.

למלא את האנגר ,11 שמכיל אלפיים איש, חודשים בודדים אחרי שפרצת לתודעה הציבורית - זה לא דבר של מה בכך. בהופעה היומרנית הזאת, שקודמה בכל אמצעי אפשרי, ניתנה לדודו פארוק הזדמנות להוכיח שהוא לא סתם תופעה חולפת, לא רק פה גדול, אלא "אמן מצליח במדינת ישראל", כפי שהוא העיד על עצמו באותו ראיון מדובר. אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

אמנם הלהקה בת עשרת הנגנים שגיבתה אותו עשתה עבודה מצוינת, הפקת המופע הרשימה בווידאו ארט ובתאורה, אבל חתן השמחה נחשף במערומיו, ואין הכוונה לאיבר הפלסטיק הענק שהזדקר מבין רגליו עם כניסתו האווירית לאולם, משל היה ליידי גאגא במחצית הסופרבול.

מרגע התחלת המופע הקצר והמבולגן ועד סופו, פארוק הלך לאיבוד בין הצלילים, לא הרשים כפרפורמר, לא כקומיקאי ולא כראפר, ולא תפס את תשומת ליבו של הקהל, אף שהוא הורכב ברובו מגברים חרמנים שבאו לצעוק עימו מילים גסות.

בהופעה הזאת הוכיח פארוק שאין זו פרודיה, אלא סתם גימיק מוצלח ואוסף בדיחות מעולם בתי השימוש. אמן מצליח במדינת ישראל צריך לדעת איך להחזיק הופעה, איך להרשים בזכות האמנות שלו, בזכות טכניקה, אמביציה או כישרון. אבל פארוק נפל בכל המדדים הללו, ואפילו הבדיחות שפוזרו בין השירים לא עבדו, לא "קונדום הזהב" שקיבל, לבל נשכח מי נתן חסות להופעה הזאת, ולא "הפרס" שהוענק לאופירה וברקוביץ'.

אין זו פרודיה גאונית, זה בטוח, גם לא אמנות נשגבת ולא מראה לחברה. בהופעה הלא מוצלחת הזאת הוכיח פארוק שאם הוא גאון, הרי הוא גאון כלכלי. עם מעט כישרון, קצת אמביציה ומספיק משאבים כדי לצאת לדרך, הצליח פארוק לגרום לכמעט אלפיים איש לשלם 184 שקלים לכרטיס ולצאת מהבית בזמן סופה מטורפת; להביא את חברת הקונדומים R3 לתת חסות למופע, ואפילו להביא את קובי אוז לבזות את עצמו עם הבלחה לבמה כדי לבצע שתי שורות מ"סמי וסומו" שפארוק השמיד, וכדי להזכיר שלהקת טיפקס תחגוג 20 שנה לאלבום המצוין "דיסקו מנאייק" בבארבי.

זה אבסורד שאוז, אחד האמנים המוערכים בישראל, צריך לקדם את עצמו ואת האלבום האלמותי שלו במסגרת ההופעה הזאת. הזוי שמופע חד פעמי כזה מכוון למלא בסך הכל את הבארבי, בעוד פארוק כמעט ממלא את האנגר .11 אבל זה העידן שאנו חיים בו. לכדורגלן אייל ברקוביץ' יש תוכנית אירוח, דודו פארוק הוא כוכב וקובי אוז הוא קוריוז.

 ??  ?? פארוק בהופעה בהאנגר 11
פארוק בהופעה בהאנגר 11

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel