Israel Hayom

"אם השוחד יוכח, לא יהיה מנוס מהדחת השופטת"

פרשת אפי נוה מסתעפת ● במשטרה גוברת ההערכה: לא יהיה מנוס מלזמן את השרה שקד למסור עדות בגלל קרבתה ליו"ר לשכת עוה"ד המתפטר ● המשטרה חקרה גם מתמחה שניהלה קשר עם נוה שסייע לה לכאורה בבחינות ללשכה ● היום: ביהמ"ש ידון בהסרת צו איסור הפרסום

- איציק סבן ויאיר אלטמן

העריך גורם במערכת המשפטית ● הוסיף: "שקד לא קשורה לפרשה" ● המשטרה דוחה את

טענות פרקליטו של נוה: "כל פעולות החקירה נעשו כדין" ●

פרשת אפי נוה עדיין מכה גלים ובמערכת אכיפת החוק מבי עים בשיחות סגורות חשש כי לא ברור עד לאן תגיע בהסתעפויות­יה.

במשטרה גברה בסוף השבוע ההערכה כי לא יהיה מנוס מלזמן את שרת המשפטים איילת שקד למסור עדות בפרשה. הסיבה: קרבתה ליו"ר לשכת עורכי הדין שהתפטר והיותה חברה בוועדה למינוי שופטים.

גם גורם משפטי בכיר היה שותף להערכה כי מצעד המוזמנים לעדות לא יסתיים. "החשש הוא ששופטים, שרים וגורמים משפטיים נוספים שהיו קשורים לוועדה למינוי שופטים, יגיעו בימים הקרובים לתת עדות", העריך. הגורם הסביר כי אין הכוונה שמדובר דווקא בחשודים נוספים, אלא בגורמים שיכולים לפרוש תמונה רחבה יותר על מה שקרה שם כדי לחזק - או להפריך - את החשד למעורבים. "המערכת בנויה כך שברמות האלה יש אמון בסיסי לנורמות מסוימות", אמר, "אי אפשר להציב שומר ומעקב אחר כל שומר סף. ברור שהפרשה תחייב חריש עמוק במערכת המשפטית והצבת חסמים ובלמים כדי שפרשות כאלו לא יוכלו להישנות".

"לשקד אין קשר"

בה בעת, הגורם גיבה את השרה שקד ואמר כי אין לה קשר לפרשה. "למרות שהברית בין שקד לנוה ידועה, מדובר בברית פוליטית", אמר, "שקד לא יכלה לדעת מדוע נוה מבקש לקדם מועמדת כזו או אחרת, בוודאי שהיא אינה קשורה לפרשה".

מכל מקום, חקירת המשטרה מתרחבת. בידי המשטרה מצויים כמה טלפונים סלולריים ששייכים ליו"ר לשכת עורכי הדין המתפטר, אפי נוה, ובטרם מעצרו הם הועברו לידי שופט שדלה מהם את החומרים הרלוונטיים לחקירה בעניינו - זאת נוסף על תמלול של תכתובות שהועברו לידי המשטרה על ידי כתבת גלי צה"ל הדס שטייף שלוותה לצורך כך בייעוץ משפטי הדוק. בשל חשיבותם הציבורית של החומרים הסכימו פרקליט המשנה והמשטרה להעניק לשטייף חסינות פלילית מפני העמדה לדין )ראו ידיעה נפרדת(.

ל"ישראל היום" נודע כי רעייתו של נוה לא הייתה מודעת לתוכן שהוצא מהטלפון הסלולרי שלו וממעשיו. גורמים המקורבים אליה אמרו ל"ישראל היום" כי הייתה בהלם מהדברים שנחשפו בפניה במהלך הפרסום.

גורמים המעורים בחקירה אמרו אתמול ל"ישראל היום" כי נגד נוה התנהלה חקירה סמויה, שבמהלכה נאספו תכתובות מייל ועדויות על מעשיו. ההחלטה לעצור את נוה בשבוע שעבר התקבלה לאחר שהתחוור לחוקרי המשטרה כי הוא ומקורביו פתחו בניסיונות לשבש את החקירה נגדו. בפשיטה על משרדיו נלקחו טלפונים סלולריים נוספים מחשב ומסמכים שנבדקים כעת על ידי המשטרה.

"לבסס דפוס פעולה"

היום צפויים להסתיים חמשת ימי מעצר הבית שהוטלו בהסכמה על עו רכת הדין והשופטת המעורבות בפר שה. ככל הידוע, המשטרה לא תבקש להוסיף ולהחזיקן במעצר בית. השתיים נחקרו בפעם השנייה שלשום, ומכ חישות בתוקף את החשד למתן שוחד מיני לנוה. חוקרי המשטרה מנסים בי נתיים לבסס "דפוס פעולה", שבו נקט נוה כדי להוכיח את עילת השוחד המי ני שקיבל לכאורה. בה בעת, גורמים בכירים במערכת המשפט העריכו כי אם יתברר שהשופטת החשודה אכן מונתה בתמורה לשוחד מיני, לא יהיה מנוס מלהדיחה.

כחלק מבדיקת אותו דפוס, נחקרה שלשום גם מתמחה שניהלה קשר רומנטי עם נוה. מהחומר שנמצא במשטרה עולה חשד כי נוה הבטיח לסייע לה בבחינת הלשכה בתמורה לאותו קשר רומנטי. ככל הידוע, נוה לא הצליח להעביר לה את שאלות הבחינה כפי שציפתה, אך סידר לה הארכת זמן שלא מן המניין, וחרף זאת היא נכשלה. המתמחה, בשנות השלושים לחייה, סירבה להעביר לחוקרים את הטלפון הסלולרי שלה בטענה לפגיעה בצנעת הפרט. בעקבות פניית בא כוחה, עורך הדין שרון נהרי, קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי חוקרת משטרה תמיין את החומרים במכשיר ואלה יעברו לבחינת שופט שיקבע את הרלוונטיות שלהם לחקירה.

היום צפוי להתקיים בבית משפט השלום בתל אביב דיון בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום ולהתיר לפרסם את שמות המעורבים בפרשה.

גורם משפטי: "המערכת בנויה על נורמות מסוימות. אי אפשר להציב שומר ומעקב אחר כל שומר סף. ברור שהפרשה תחייב חריש עמוק במערכת המשפטית כדי שפרשות כאלו לא יוכלו להישנות"

 ??  ??
 ??  ?? פרשת אפי נוה
פרשת אפי נוה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel