Israel Hayom

רה"מ תוקף: "רודפים את היועמ"ש"

מחריף את המסרים: נתניהו החל ליישם את אסטרטגיית הקמפיין שנחשפה ב"ישראל היום" ● טען בסרטון: "רודפים אותו כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר" ● האופוזיציה: "זו הסתה ברורה" ●

- יהודה שלזינגר כתבנו הפוליטי בהכנת הידיעה השתתפו ערן סויסה ושלומי דיאז

מערכת הבחירות מתחממת: נתניהו בסרטון נגד "השמאל והתקשורת"

אסטרטגיית הבחירות של ראש הממשלה בנימין נת ניהו )שפורסמה לראשונה ב"ישראל היום"( ולפיה יש להעלות בשבועות הקרובים את סוגיית החקירות לראש סדר היום, כדי שיוכל להמעיט בע רכן לאחר פרסום החלטת היועמ"ש - יוצאת לפועל.

בהתאם לכך, וערב אחרי הפרסום בחדשות 2 לפיו הוחלט להגיש כתב אישום נגד רה"מ בתיק 4000 בעבירת שוחד, פרסם בצאת השבת נתניהו סרטון שבו הוא טוען כי הופעל לחץ על היועמ"ש להגיש כתב אישום נגדו.

בסרטון נראים המפגינים בפתח תקווה בסמוך לביתו של מנדלבליט, וקטעי וידאו שבהם הם נראים רודפים את מנדלבליט עם כיתוב: "שלוש שנים השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש שיגיש כתב אישום בכל מחיר. במכולת, ברחוב, בבית הכנסת. האם הם יצליחו?".

בנוסף, פורסם בסוף השבוע שלט חוצות אנונימי עם תמונותיהם של העיתונאים בן כספית, אמנון אברמוביץ', גיא פלג ורביב דרוקר, תחת הכיתוב "הם לא יחליטו", שלט שמאחוריו עומדים אנשי הליכוד.

בשמאל, כצפוי, תקפו את ראש הממשלה על הסרטון. אבי גבאי אמר כי "הסרטון הוא הסתה ברורה. נתניהו מתיר את דמו של מנדלבליט. במדינה נורמלית, רה"מ לא תוקף את היועמ"ש שלו".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' אמרה כי "מדובר בסרטון הסתה מחושב, אשר מעבר לעובדה שהוא מתיר את דמם של עיתונאים בכירים, באופן אופייני למשטרים שבהם הדמוקרטיה שוקעת - הוא נועד להטיל אימה על היועמ"ש".

מנגד, בימין גיבו את רה"מ. השר גלעד ארדן אמר "מה הסתה בסרטון הזה? רה"מ מתאר עובדות - והעובדות הן שאכן היה קמפיין ציבורי של השמאל וגם של חלקים בתקשורת, להפעיל לחץ על היועמ"ש ללכת לכיוון של כתב אישום. ואם לא, זה אומר שהיועץ לא בסדר, שהוא עצמו מושחת".

"אין צורך בנבצרות"

בתוך כך, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התייחס לחקירות ראש הממשלה ואמר באירוע שישי תרבות בחולון כי "הוא לא צריך לצאת לנבצרות גם אם יוגש כתב אישום. זאת תהיה רק החלטה שלו, כי רק הוא יודע מה קורה בחדרי החקירות ומה החומרים. לפי החוק, הוא לא חייב לעזוב את תפקידו".

בהתייחסו לגדעון סער ולפ ריימריז אמר כי "מאמין שסער ייבחר במקום גבוה ברשימה בפריימריז של הליכוד". בה תייחסו לחוק הלאום ופסקת ההתגברות הוסיף כי "היו פניות אלי לזרז את חקיקת חוק הלאום, אבל אני התעקשתי שחוק רציני כזה צריך לחוקק בנחת. בסוף החוק עבר ללא רבב. היתה פנייה לבג"ץ, סברתי שצ ריך לזרוק את העותרים מכל המדר גות. פתאום אני שומע על הרכב של 11 שופטים שידון בחוק יסוד שעבר בכנסת. אני אומר חד משמעית - אם תהיה התערבות בג"ץ בחוק יסוד, הכ נסת הבאה תחוקק את פסקת ההתג ברות ואין לי שום ספק בכך.

רה"מ מתאר עובדות - והעובדות הן שאכן היה קמפיין ציבורי של השמאל וגם של חלקים בתקשורת, להפעיל לחץ על היועמ"ש

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? מתוך הסרטון שהפיץ רה"מ
מתוך הסרטון שהפיץ רה"מ
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel