Israel Hayom

רון בלב ואת ביד

ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, יחול מחר - וברחבי הארץ כבר החלו בחגיגות הנטיעות. השנה מתכננת קק"ל לנטוע כחצי מיליון שתילים

- ● צילום: לירון מולדובן

החלה חגיגת הנטיעות בר חבי הארץ לכבוד ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות בלוח השנה העברי - שיחול מחר.

ליום זה קשורות הלכות ביחס למצוות הקשורות בפירות האילן, כגון נטע רבעי, תרומות ומעש רות. נהוג לאכול ביום זה משבעת המינים, כולם נמנים עם גידולי ארץ ישראל, ויש הנוהגים לערוך בו "סדר ליל ט"ו בשבט" ולקרוא בו את "תיקון פרי עץ הדר".

הנטיעות לרגל ט"ו בשבט בקק"ל החלו ביום חמישי האחרון וצפויות להימשך עד מחצית פברואר. ביום שישי הגיעו עשרות אלפי אנשים לאתרי הנטיעות של קק״ל ונט עו עצים - בין היתר בפארק היר דן בצפון, במשמר איילון במרכז ובפארק נחל גרר בדרום. על ידי קק"ל יינטעו יותר מחצי מיליון שתילים, מהם יותר מ 300 אלף במרחב העירוני.

לקראת התאריך - בסוף השבוע ערכו חברי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס לראשונה סדר ט"ו בשבט במסגרת פרויקט "מבשלים בע ברית". מדובר בתוכנית ייחודית של ההסתדרות הציונית העולמית, המחלקה לפעילות בתפוצות. חברי הקהילה בישלו מטעמים בשילוב פירות החג וערכו סדר ט"ו בשבט יחד עם שירי ארץ ישראל הישנה ולימוד מעמיק בענייני רוח החג וזהות יהודית.

התוכנית משלבת את תחום הטעם עם עולם הרוח, ומאפשרת שיח מעמיק בנושאים הקשורים לזהות יהודית, חגים יהודיים ומו עדים ישראליים בשילוב עם מת כונים בעלי ניחוח וטעמים ישרא ליים. חברי הקהילה בישלו מאכלים יהודיים מסורתיים ברוח החג, יחד עם לימוד עברית ועריכת הסדר בשילוב שירי החג. מטרת "מבש לים בעברית" היא לאפשר מפגש נעים ונינוח בקהילה, שבמסגרתו יעמיקו בתכנים של זהות, חגים יהודיים ומועדים ישראליים. כיום פועלות ברחבי ארה"ב ומחוצה לה יותר מ 30 קבוצות דוברות עברית ואנגלית.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? משפחת בוחבוט בפארק גרר
צילום: לירון מולדובן משפחת בוחבוט בפארק גרר
 ??  ?? בישולים בעברית בלוס אנג'לס
בישולים בעברית בלוס אנג'לס
 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? כלניות פורחות בדרום
צילום: דודו גרינשפן כלניות פורחות בדרום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel