Israel Hayom

מח"ש בודקת את הירי הקטלני בצעיר בבת ים

משפחתו של יהודה ביאגדה: "אם הוא לא היה אתיופי, לא היו יורים בו" ●

- אבי כהן

משפחתו של יהודה ביאגדה בן ה ,24 שנורה למוות בידי שוטר ביום שישי ברחוב ז'בוטינסקי בבת ים, לאחר שלט ענתו רץ עם סכין שלופה לעברו - מאשימה את המשטרה בהריגתו על רקע היותו ממוצא אתיופי. במשטרה, מנגד, וגם עורך דינו של השוטר, טוענים כי הוא פעל כדין.

דוד ביאגדה, אחיו של המנוח, סיפר: "יהודה היה מצטיין בלימו דים. לפני הצבא הוא למד בישיבה. בחור ירא שמיים. במחבלים אומרים 'אל תירו', וגם אם יורים - אז לר גליים. ובאזרח אתה יורה לפלג גוף עליון? אם הוא לא היה אתיופי, לא היו יורים בו".

בני משפחתו העידו כי יהודה סבל מבעיות נפשיות והיה מטופל. "הוא גר עם ההורים שלו, גדלתי איתו ביחד", תיאר האח דוד.

"היתה לו בעיה, הוא היה חולה קצת, היה לוקח כדורים והפסיק איתם", הוסיף גיסו ווביו. "הוא לקח סכין והשתולל בבית, ההורים יצאו מהבית והתקשרו אלי. אני התק שרתי למשטרה, עוד הייתי ברא שון לציון, עצרתי את האוטו ורצתי לכיוון הים. ראיתי שירו בו. הבנאדם לא השתולל, ירו בו במעבר חצייה. שאלתי את השוטר מה קרה ואמרו לי 'תגיע לטיפול נמרץ'. בבית החולים לא נתנו לי לראות אותו והשוטרים לא רצו לתת לנו להיכנס. בסוף הכ ניסו את ההורים ואמרו להם שהוא מת. איך ירו בו? מי ירה בו? את הפ רטים האלה אף אחד לא נותן לנו".

על מצבו הנפשי של ביאגדה שנו רה, מספרים בני המשפחה שהבעיות הרפואיות החלו כאשר בצבא החליטו להעביר אותו לבסיס אחר.

"אני רוצה שכל עם ישראל יגיע להלוויה. המשטרה ירו בבנאדם אדם במעבר חצייה בראש. למה לא ירו כדור באוויר? ישר לירות בראש כדי להרוג? בנאדם לא בריא היה שם. הוא היה במעבר חצייה", זעם ווביו.

יבגני לאוכמן תושב העיר, היה עד ראייה לתקרית. "הבחור הסתובב עם הסכין והשוטר עצר עם האופנוע וצרח לו משהו", שחזר. "לא שמעתי מה, כי הייתי באוטו והחלונות היו סגורים. הוא עשה שני צעדים גדו לים לכיוון השוטר כאשר המרחק ביניהם היה שניים שלושה מטרים ואז השוטר התחיל לירות בו".

חוקרי המחלקה לחקירות שוט רים, שהגיעו לזירת האירוע, פתחו בבדיקת התקרית והשוטר הועבר לקבלת ייעוץ ע"י עורך דין. ״תגו בתו של השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה המוחשית שנשקפה לחייו ובשום אופן ללא כל קשר למוצאו של החשוד", נמסר מהמשטרה. "נפ תחה בדיקה במח"ש ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי לה טעות את הציבור".

גיסו של המנוח: "היתה לו בעיה, היה לוקח כדורים. הוא לקח סכין והשתולל בבית, התקשרתי למשטרה. אח"כ ראיתי שירו בו"

קרוב משפחה:

"למה לא ירו כדור באוויר? ישר לירות בראש כדי להרוג? בנאדם לא בריא היה שם. הוא היה במעבר חצייה"

 ??  ??
 ?? צילום: יבגני לאוכמן ?? רגעים אחרי הירי: השוטרים בזירת האירוע
צילום: יבגני לאוכמן רגעים אחרי הירי: השוטרים בזירת האירוע
 ??  ?? יהודה ביאגדה
יהודה ביאגדה
 ??  ?? הסכין שהניף ביאגדה
הסכין שהניף ביאגדה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel