Israel Hayom

לא להגביל את החקירה

- עקיבא ביגמן

ביום שישי האחרון הוציאה דוברות המשטרה הודעה לעיתונות החו שפת טפח אך מכסה טפחיים: "מבלי לאשר או להכחיש דבר מן הנטען בפרסומים שונים לגבי דרך הגעת המידע אל רשויות האכיפה, נציין כי החקירה עוסקת אך ורק בבדיקת חשדות לעבירות פליליות על פי אותו מידע בקשר למינוי שופטים, ואיננה עוסקת בנושאים אחרים. בגלל רגישות החומר, המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בו".

הנאמר כאן הוא ברור: נכון לעכשיו, המשטרה חוקרת את פרשת "מינוי תמורת מין", שנחשפה בחומרים שהוצאו מתוך הטלפון הס לולרי של אפי נוה, אך מה שמעניין הוא מה שהמשטרה בשלב זה לא חוקרת. החקירה "איננה עוסקת בנושאים אחרים", הודיעה המשטרה, וחושפת בכך את העובדה שישנם "נושאים אחרים" שראוי לחקור.

מה הם אותם "נושאים אחרים"? אפשר רק לנחש. מי שנחשפו לחומרים המדוברים יודעים שהם עשויים להגיע עמוק ככל הניתן וגבוה ככל שאפשר. אפי נוה היה פעיל במעגלים שונים - עסקיים, משפטיים ופוליטיים. עם מי עוד שוחח נוה? שופטים? פוליטיקאים? אנשי עסקים? איזה עוד דברים ני דונו? מה עוד עלול להיחשף על התהליך הרקוב של מינוי השופטים בישראל? מה עלול להתגלות על אחורי הקלעים של מה שכינה נוה באחד הנאומים "החברים שמסייעים לנו בכנסת"?

הרמה, שאליה החקירה יכולה להגיע, ודאי מדירה שינה מעיניהם של רבים. יהיה נוח מאוד למערכת להותיר את הפרשה במקומה הנו כחי כפרשה "צהובה" הנוגעת למינוי שופטת לערכאה נמוכה, ובכך לסתום את הגולל על הצונאמי האדיר שעשוי לסחוף את הכל. את זה אסור להרשות. מערכת המשפט ומנגנון מינוי השופטים מתנהלים הרחק מעין כל, ללא שקיפות וללא פתיחות ציבורית. דיוני הוועדה מתנהלים כמעט ללא פרוטוקולים, וסוגי השיקולים, הדילים והקו מבינות שמאחורי הקלעים מעולם לא נחשפו.

רבים מבכירי המערכת מלינים כעת על "הפגיעה באמון הציבור" שגורמת הפרשה. ובצדק. אבל טועים מי שחושבים ש"חיסולו" של נוה והדחתה של שופטת אחת יועילו לתקן את המצב. עד שלא תמו צה החקירה לעומקה, ועד שלא תיעשה רוויזיה מקיפה במעמדה הלא סביר של לשכת עורכי הדין ובשיטת מינוי השופטים, אין שום סיבה לאיש להחזיר את האמון.

רבים מבכירי המערכת מלינים כעת על "הפגיעה באמון הציבור" שגורמת הפרשה. אבל טועים מי שחושבים ש"חיסולו" של נוה והדחתה של שופטת אחת יועילו לתקן את המצב

 ?? צילום: קוקו ?? יחידת להב 433
צילום: קוקו יחידת להב 433
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel