Israel Hayom

איחוד שכולו פיצול

הקלפים בשמאל נטרפו מחדש ● במסיבת עיתונאים בישר עמיר פרץ על צירופה של אורלי לוי אבקסיס למפלגת העבודה ● תקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה ● המשמעות, נכון לעכשיו: השמאל רץ ב 3 ראשים

- יהודה שלזינגר

רק שבועיים לפני סגירת הר שימות, הודיע אמש עמיר פרץ על הצטרפותה של אורלי לוי אבקסיס - וטרף את הקלפים בש מאל. משמעות הצירוף - לפחות נכון לעכשיו - היא שהשמאל ירוץ בשלושה ראשים, אלא אם יהיו חי בורים נוספים ברגע האחרון.

אמש כינס יו"ר מפלגת העבודה מסיבת עיתונאים בה בישר על חי בור עם אורלי לוי אבקסיס. על פי הסיכום בין השניים, לוי אבקסיס תקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה והתחייבות שלא להכ ניס מפלגה נוספת. בעקבות זאת, הודיעו במרצ על הפסקת המגעים עם העבודה.

פרץ: "אני חש ברגע זה כיצד נו צרת ברית של התחדשות, ברית של תקווה למדינת ישראל. מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי שבו יש מקום לכל הישראלים. בית לקבוצות המודרות שחשות שהמדי נה שכחה אותן, שחשות שהמדינה החליטה שהאחריות כלפיהן, כלפי ילדיהן, זו אחריות חלקית. בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הול כת וגוברת, ועוד רגע היא תתפרץ ללא שליטה".

לדבריו, "היום אנו מסתערים על לבבות העם, עם מסרים של אחדות, אהבה ואחריות משותפת. המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם. לא ניגרר לשיח המתלהם, לא נשתתף בתחרות של מי ממציא משפט יותר פוגעני, לא ניתן לאיש לשכוח את חוסר האח ריות שבפתיחת הפצעים ובהרחבת

השסעים". פרץ פרגן ללוי אבקסיס וכינה אותה "אישה פורצת דרך, עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה".

לוי אבקסיס מצידה החמיאה לפרץ ואמרה כי הוא "חבר ושותף לדרך עם הרבה מאוד חוקים חברתיים ומאבקים חברתיים, הרגשתי שזה אך טבעי לה פיל את החומות האלה שעמיר דיבר עליהן, ולחפש את המחבר והמאחד. החיבור הזה הוא בין מפלגות, גשר נשארת עצמאית ומובילה את המסר החברתי יחד עם הלוחם מספר אחת של החברה בישראל".

לוי התייחסה למגעים עם מפל גות אחרות ואמרה "היו הצעות, ויש שיאמרו אולי מבחינה פוליטית בטו חות יותר, ממפלגות גדולות ושלטון בטוח. אגיד לכם את האמת? הדבר הבטוח ביותר זה ללכת עם מישהו שאתה בוטח בו, מאמין בו".

בעקבות החיבור, מפלגת מרצ הודיעה באופן רשמי על זניחת המ געים עם העבודה. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מסר: "לצערי, ברגע האמת החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחי בור בין מרצ למפלגת העבודה".

בסיעת כחול לבן מסרו כי הם מב רכים "על כל חיבור שימנע אובדן של אלפי קולות".

בליכוד הגיבו מנגד ל"הצטרפותה של אורלי לוי לשמאל" ומסרו כי "אנחנו ממשיכים שלא להתערב באיך שהשמאל מחלק את הקולות שלו".

 ??  ??
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? אהוד ברק
צילום: יהושע יוסף אהוד ברק
 ?? צילום: קוקו ?? ניצן הורוביץ
צילום: קוקו ניצן הורוביץ
 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? פרץ ולוי אבקסיס
צילום: גדעון מרקוביץ' פרץ ולוי אבקסיס
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בני גנץ
צילום: אורן בן חקון בני גנץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel