Israel Hayom

25 שנה לפיגוע בארגנטינה: חיזבאללה הוכר כארגון טרור

קרובי משפחות הנפגעים קראו בטקס מרגש בבניין הקהילה היהודית לצדק - והקריאות סוף סוף נענו ● בישראל הביעו שביעות רצון: "העולם חייב להתאחד למאבק נגד הטרור שמפיצות איראן ושלוחותיה"

- שלומי דיאז ואריאל כהנא

בבואנוס איירס בירת ארג נטינה צוינה אמש השנה ה 25 לפיגוע במשרדי ארגון הקהילה היהודית )אמי"ה( שגבה את חייהם של 85 בני אדם ופצע יותר מ .400 הטקס המרכזי נערך ברחבת הבניין החדש שהוקם על חורבות זה שנהרס בפיגוע. בטקס קראו את שמות הנספים והדרישה לצדק נשמעה לא אחת.

כפי שדווח ב"ישראל היום", ממשלת ארגנטינה אישרה את הת קנה שלפיה "הזרוע הצבאית" של ארגון חיזבאללה הוא מעתה ארגון טרור. זאת, מכיוון שהתקנה קובעת כי כל ארגון שביצע פיגוע בארג נטינה ייכנס לרשימת ארגוני הט רור. מעתה ניתן יהיה לחלט רכוש של מעורבים בפעילות או שיימצאו קשורים לארגון חיזבאללה. זאת, נוסף על צעדים משפטיים בגין פגיעה בביטחון המדינה.

"החלטה חשובה"

באופן טבעי בישראל היו שבעי רצון מההחלטה. "ישראל מברכת על ההחלטה החשובה של נשיא ארג נטינה, מאוריסיו מאקרי, להכיר בחיזבאללה כארגון טרור", כך אמר אתמול שר החוץ ישראל כץ, בע קבות ההחלטה לרגל 25 שנה לפי גוע הטרור בבניין הקהילה היהודית ו 27 שנה לפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס.

שר החוץ הסביר כי "הכרה זו היא במסגרת המאבק הבינלאומי המשו תף בטרור, ובמיוחד נגד ארגון חי זבאללה ופטרונו איראן, הנושאים באחריות לפיגועי הטרור הקשים בבניין הקהילה היהודית ובשגרי רות ישראל בבואנוס איירס. "לפ רסום ההחלטה ביום שבו מציינים 25 שנה לפיגוע בבניין הקהילה, יש משמעות וחשיבות מיוחדת במאבק המתמשך בטרור ובמאמצים למי צוי הדין עם האחראים", הוסיף השר כץ. שר החוץ הדגיש כי בישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי לכ לול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור. "העולם כולו חייב להתאחד למאבק נגד הטרור שמפיצות איראן ושלוחותיה".

כזכור, מחבל שנהג במכונית תופת התפוצץ בסמוך לשער בניין השגרירות הישראלית בבואנוס איירס ב 17 במארס ‪29 .1992‬ בני אדם נרצחו בפיגוע הטרור, בהם אר בעה ישראלים שעבדו במשרד החוץ וארבע נשים יהודיות מארגנטינה. יותר מ 220 איש נפצעו, וחלקים נר חבים בבניין קרסו. שנתיים לאחר מכן אירע פיגוע נוסף, הפעם בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה. בפי גוע הטרור הזה נרצחו 86 בני אדם, והרס רב נגרם לבניין.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הטקס בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, אתמול
צילום: אי.אף.פי הטקס בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel