Israel Hayom

האונס בקפריסין: החשוד המרכזי הפליל את חבריו

הוארך בשמונה ימים מעצר 12 הישראלים החשודים באונס התיירת ● משטרת קפריסין מייחסת להם תקיפה מינית אלימה ביותר ● תשעה מהחשודים מכחישים כל קשר, והשאר מודים במגע מיני בהסכמה

- שמעון יעיש, אבי כהן ודניאל סיריוטי

בית המשפט בקפריסין האריך אתמול בשמונה ימים את מע צרם של 12 הצעירים הישראלים, הח שודים בביצוע אונס קבוצתי בתיירת בריטית. מהדיון בהארכת המעצר עולה כי החשוד המרכזי הוא שהפליל בחקירתו את יתר המעורבים במעשה. היום צפוי להיערך מסדר זיהוי, שעשוי להכריע את גורל הנערים. חלק מההורים שהגיעו לאי השכן טוענים כי התעללו בבניהם בחקירה.

נציג המשטרה המקומית טוען כי המתלוננת סיפרה כי הישראלים היו אלימים כלפיה וכי היא בכתה והתח ננה שיפסיקו, אבל הם המשיכו. לפי ממצאי החקירה, כנראה יש ראיות פו רנזיות שקוימו יחסי מין בחדרה במלון על סמך ממצאים שונים. על רגלי המ תלוננת התגלו שריטות ונלקחו מהח שודים דגימות דנ"א. אם יימצא שהן היו על גופה של המתלוננת, עשויות להיות ראיות משמעותיות שיובילו להתפת חויות בפרשה.

בתקשורת הקפריסאית חשפו את עדות המתלוננת ולפיה היא נכנסה עם אחד מהנערים לחדר, ומייד לאחר מכן הצטרפו עוד 11 - בניגוד לרצונה. "הם קשרו אותי למרות שצרחתי שיפסי קו, זה היה סיוט. הלכתי רק עם אחד מהם ואז פשוט נכנסו עוד ,11 בלי שמישהו שאל אותי", סיפרה למשטרה. הורי חלק מהנערים הגיעו לקפריסין, ומשפחות נוספות יגיעו היום ומחר.

מקורב לאחד הנערים סיפר ל"ישראל היום": "הם שבורים לחלוטין, לא מבי נים מה נפל עליהם. הם אלה שחטפו מכות, צריך לבדוק טוב טוב מה קרה בלילה הזה. אין סיכוי שהילדים האלה אנסו בחורה ועוד כמו שטוענים, שצילמו אותה, ושהיו שם 12 אנשים, זה לא נשמע הגיוני. אני מקווה שזה ייפתר בקרוב על הצד הטוב ביותר ושהם יחזרו לארץ כמה שיותר מהר. מאוד קשה להם שם".

עו"ד ניר יסלוביץ' יצא אתמול בשעת בוקר מוקדמת לקפריסין לייצג חלק מהחשודים. לדבריו, "מתוך 12 העצו רים, תשעה מכחישים כל קשר לפרשייה ורק שלושה מודים בקיום מגע מיני עם הצעירה ומכחישים אונס".

בקבוצות התיירות ברשתות החבר תיות של איה נאפה וקפריסין למטיילים ישראלים התפרסמו עשרות תגובות בנוגע למקרה. רוב התגובות גינו את האירוע וקוראות להעניש את הנערים הישראלים - אם אכן יימצאו אשמים. "הם פוגעים בשם הטוב שלנו, אסור שזה יקרה", כתבו הגולשים הזועמים.

ממשרד החוץ נמסר: "בשל העובדה כי מדובר בקטינים, הקונסול הונחה להגיע מחר בבוקר לשימוע שיתקיים לצעירים בבית משפט במקום".

הנערים הועברו למעצר בכמה תחנות משטרה באי.

בני משפחה של שניים מהעצורים סי פרו ל"ישראל היום: ״בקפריסין נפגשו צעירים לפני גיוס, שהכירו באי. כולם בילו יחד. הילדים שלנו היו אמורים לשוב ארצה ביום רביעי בערב״. אמו של אחד מהם, תושב הגליל התחתון, סי פרה: ״ביום רביעי בבוקר קיבלתי טלפון מהבן שלי. הוא אמר: 'אמא, העירו אותי והוציאו אותי מהמיטה בחמש בבוקר, עצרו אותי. לא היה לי מושג על מה מדובר. אין לי קשר לדבר. אני לא מכיר את האנשים ולא את הבחורה'. הוא בכה לי בטלפון. הילד שלי בחיים לא יעשה דבר כזה. הוא לא מסוגל לפגוע באף אחד. אני מגנה בכל תוקף כזאת התנה גות וצריך למצות את הדין עם האחראים למעשה. אני מבקשת: תמתינו בסבלנות עד תום החקירה".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? שניים מהישראלים בהארכת המעצר
צילום: אי.פי.אי שניים מהישראלים בהארכת המעצר
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? נופשים באיה נאפה. הישראלים הכירו במקום
צילום: אי.אף.פי נופשים באיה נאפה. הישראלים הכירו במקום
 ??  ?? ווטסאפ ששלח אחד הנערים לצעירה
ווטסאפ ששלח אחד הנערים לצעירה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel