Israel Hayom

חומרי החקירה לא יועברו למשפחת טקה

- איציק סבן

מכתבי תשובה מטעם המחלקה לחקירות שוטרים )מח"ש( בפ רקליטות המדינה נשלחו אתמול לבאי כוחה של בני משפחת טקה, בנוגע לטענות ולבקשות שונות שהעלו בע ניין חקירת נסיבות מותו של בנם.

בני המשפחה ביקשו, בין השאר, לקבל את חומר החקירה לעיונם. בתשובה לכך הובהר במכתב התשובה כי "ככלל, חומר החקירה אינו מועמד לעיון המשפחות לפני קבלת החלטה בתיק. זאת, בין היתר, מהטעם שעיון בחומרי החקירה לפני שמתקבלת החלטה אם להעמיד לדין אם לאו יכול לסכל או להקשות מאוד ניהול משפט, אם יוחלט להגיש כתב אישום. מובן כי לאחר קבלת הח לטה יוכלו בני המשפחה לבקש לקבל את חומר החקירה, והבקשה תישקל בלב פתוח על פי ההנחיות בנדון".

טענה נוספת שהעלו באי כוחה של המשפחה מתייחסת לכך שהבדיקה הב ליסטית בוצעה על ידי משטרת ישראל עצמה. מח"ש הבהירה את עמדתה גם לגבי סוגיה זו: "מדובר במעבדה רשמית שעובדים בה מומחים בתחומם, אשר נו תנים שירות לכלל גורמי האכיפה ביש ראל. למותר לציין כי מדובר במומחים הנאמנים אך ורק ליושרה המקצועית שלהם, ואין להטיל דופי בעבודתם. המומחים אינם נחשפים לכלל הראיות בתיק, אלא רק לממצאים שנמצאו בשטח, ועל בסיס מומחיותם והבדיקות שנעשות הם מחווים דעתם. למח"ש אין מעבדות משלה, והיא נסמכת מיום הק מתה על מעבדות משטרת ישראל.

"בנוגע לעובדה שמדובר היה בנתז מהירי בקרקע שפגע במנוח, נתון זה מבוסס הן על הבדיקה הבליסטית והן על חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, שכידוע אינו חלק ממשטרת ישראל. כמו כן, כאשר מדובר בחוות דעת מסוג זה קיימים גם תיקי עבודה ובהם תיעוד הבדיקות שנערכו. כל אלה יוצגו בבוא היום בפני מי שיהיה זכאי לכך, ובאופן זה יהיה אפשר לבחון ולבקר את תהליכי העבודה ואת תוצריה".

באשר לטענה המשפחה על הדלפות מתוך החקירה, נאמר במענה מטעם מח"ש: "אנו תמימי דעים כי מדובר בפרסומים חסרי אחריות שיש לגנותם. יודגש שוב כי אין בכוונתנו לגבש עמדה בנוגע לתיק בטרם ייערכו בדיקה ובחינה של החומר כולו, הליך המצוי בעיצומו בימים אלה וטרם הושלם".

בפנייה נוספת מטעמם, ביקשו באי כוח המשפחה גם לבצע שורה של פעו לות חקירה שונות. במענה מטעם מח"ש לפנייה זו, נאמר: "בקשות בני המשפחה ייבחנו בתשומת לב, וכל החלטה תתקבל בהתאם לצורכי החקירה".

 ??  ?? סלמון טקה ז"ל
סלמון טקה ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel