Israel Hayom

אושר לפרסום תיעוד הריגתה של יסמין הקטנה

בית המשפט קיבל את בקשת משפחת וינטה לפרסם את הסרטון המתעד את הריגת בתם בידי הסייעת ● השופט: "יש לתת משקל רב לעמדת ההורים" ● מערכת "ישראל היום" החליטה שלא לפרסם את הסרטון

- שלומי דיאז

בית המשפט המחוזי מרכז אישר אתמול לפרסם את תיעוד הריגת התינוקת יסמין וינטה ז"ל בידי הסייעת אינה סקיבנקו. הסייעת נידונה השבוע ל 17 שנות מאסר לאחר שהורשעה בה ריגת התינוקת.

השופט עמי קובו קבע בהחלט תו כי הפרסום יהיה חלקי, וכי הס רטון לא יחשוף כל קטע שבו נראית סייעת אחרת שהליך משפטי בנו גע אליה טרם הסתיים וכן לא יח שוף הסרטון תמונות או רגעים שבהם מתועדים תינוקות אחרים. מערכת "ישראל היום" החליטה שלא לפרסם את הסרטון.

השבוע, לאחר שנגזר עונשה של הסייעת, פנו הוריה של יסמין וינ טה ז"ל וביקשו מבית המשפט לה תיר להם לפרסם את הסרטון. ההורים וובה ודורינה טענו כי הסרטון יאפשר לציבור להיחשף למות בתם וכי הוא יסייע למנוע מקרים נוספים. בעבר דחה בית המשפט בקשה דומה, אך הפעם הורה לפרקליטות להגיב בתוך שלושה ימים. אל בקשת ההורים הצ טרף זוג הורים נוסף שתינוקם נפגע על ידי הסייעת. אתמול, כאמור, קיבל השופט את עמדת ההורים והתיר לפ רסם את הסרטון. בית המשפט קיבל את בקשת ההורים למרות התנגדות הפרקליטות, שטענה כי מדובר בפגי עה בכבוד התינוקת המנוחה, ובנוסף הפרסום עלול להוביל לאלימות כלפי הנאשמת או בני משפחתה.

בהחלטתו כתב השופט קובו כי "החשש לפגיעה בכבודה של המנוחה הוא משמעותי, ואולם יש לתת משקל רב לעמדת הוריה של המנוחה, אשר שקלו את הדברים, בין היתר לאחר שהתייעצו עם עורך דין מטעמם, והם מבקשים את ביטול איסור הפ רסום. כך גם הוריו של התינוק הנוסף באישום הראשון מסכימים לפרסום. בכל הנוגע לביטחונה של הנאשמת, הרי שהיא נמצאת במשמורת השב"ס, וחזקה על שירות בתי הסוהר שיידע לשמור על ביטחונה".

לאחר החלטת בית המשפט טענו ההורים כי הם מרוצים מכך שבקש תם אושרה. "רצינו לחלוק את הכאב עם כל עם ישראל שתמך בנו למען יראו וייראו". גורמים בפרקליטות ציינו מנגד כי אופן גרימת מותה של התינוקת פורט הן בכתב האישום והן בגזר הדין ודי בו לדעתם כדי לג רום לעליית המודעות למניעת אירו עים נוספים.

 ?? צילום: באדיבות המשפחה ?? יסמין וינטה ז"ל
צילום: באדיבות המשפחה יסמין וינטה ז"ל
 ??  ?? הוריה של יסמין וינטה ז"ל
הוריה של יסמין וינטה ז"ל
 ??  ?? הסייעת. נידונה ל 17 שנים בכלא
הסייעת. נידונה ל 17 שנים בכלא
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel