Israel Hayom

לוחמים חרדים? המוסד רוצה אתכם

נציגי ארגון הביון הגיעו לכנס תעסוקה של משוחררים חרדים ● "ישולבו בכל הפעילויות"

- חנן גרינווד

נציגי המוסד מעלים הילוך בניסיון לגייס לוחמים חרדים לשירותם. אחרי תקדימים בודדים שבמסגרתם גויסו חרדים לתפקידים ספציפיים בארגון, החלו במוסד בגיוס רשמי של לוחמים.

ביום רביעי האחרון השתתפו מאות מבוגרי מסלולי הצבא החרדים, שצפויים להשתחרר בקרוב, בכנס תעסוקה ראשון מסוגו, יוזמה של עמותת נצח יהודה. במסגרת הכנס הופיעו גם נציגים של ארגון הביון המסווג. בכנס "מקצוע לחיים", שנערך בשיתוף עם מינהלת החרדים הצבאית והאגף הביטחוני־חברתי במשרד הביטחון, הציגו מעסיקים רבים אפשרויות תעסוקה ללוחמים, ובהן גם שירות בתי הסוהר. כמו כן, נערכו במקום הכשרות מקצועיות וסדנאות בנוגע לזכויות חיילים.

בעמותה ציינו כי מדובר בפעם הראשונה שבה אנשי מוסד מגיעים באופן רשמי לכנס תעסוקה שמופנה ישירות לציבור החרדי. בארגון החשאי הביעו התפעלות מתוצאות הכנס. "זה היריד הכי גדול מבחינה כמותית והכי מרשים שהיה לנו", אמר איש המוסד שהוביל את המהלך. "אנחנו שמחים שהגענו", הוסיף.

ראש מינהלת החרדים הצבאיים, סגן אלוף תלם חזן, בירך את הלוחמים הרבים שהגיעו לכנס התעסוקה: "הרמנו את היום הזה עבורכם על מנת שתוכלו להמשיך בתהליך שאותו התחלתם בשירותכם הצבאי. הצלחתכם היא הצלחת כולנו". מנכ"ל עמותת נצח יהודה יוסי לוי בירך גם הוא את החיילים: "כל שנותר לברך אתכם בו הוא שחבריכם, שלא לומדים בישיבה ולא ממצים את יכולותיהם, יהיו כמותכם - שומרים על המסורת היהודית וגם תורמים ומקריבים למען עם ישראל". לפני כשנה פורסם ב"ישראל היום" כי מ', צעיר חרדי, גויס לארגון במסגרת השירות הלאומי, והוא משמש בתפקיד סודי. אז מדובר היה בפעם הראשונה שהמוסד פתח את שעריו למגזר. בתחילת החודש נאם ראש המוסד יוסי כהן בכנס הרצליה והבהיר כי לא מדובר במקרה חד־פעמי: "הכוונה היא לשלב חרדים בכל תחומי הפעילות של הארגון".

 ??  ?? כנס תעסוקה למשוחררים חרדים
כנס תעסוקה למשוחררים חרדים
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel