Israel Hayom

טראמפ מבהיר: "לא קראתי לגירוש חברות הקונגרס"

הנשיא אמר את הדברים בתגובה לקריאות "שלח אותה הביתה" נגד המחוקקת הדמוקרטית אילהן עומאר בעצרת הבחירות ● טראמפ: לא מסכים עם הקריאות

- ארז לין

בעצרת הבחירות בצפון קרוליינה, שהתקיימה ביום רביעי השבוע אמר טראמפ כי חברות הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו־קורטס, ראשידה טלאיב, איאנה פרסלי, ואילהן עומאר אינן מייצגות את הערכים האמריקניים. זאת משום שהן מעדיפות לשיטתו את טובת המהגרים הבלתיחוקיי­ם על פני אמריקנים שומרי החוק.

הקהל התלהם, וטראמפ הבהיר אתמול לעיתונאים בבית הלבן כי הוא מתנער מהקריאות לגרש את עומאר, שהגיעו מהקהל, והוא היה בטוח שהעביר את המסר הזה בנאומו. "אני לא מסכים עם הקריאות הללו," אמר.

אחד מאירועי השיא בנאום הארוך שנשא ביום רביעי היה כאשר הנשיא תקף ישירות את עומאר. כזכור, עומאר היא חברת קונגרס מוסלמית שהיגרה לארה"ב מסומליה בילדותה, מרבה להתבטא נגד התמיכה האמריקנית בישראל, ואף טענה כי השדולה הפרו־ישראלית בוושינגטון קונה קולות בקונגרס האמריקני. לדברי הנשיא, היא "האשימה את ארה"ב במשבר בוונצואלה, ומביטה בזלזול באמריקנים קשי יום. היא בעלת היסטוריה של התבטאויות אנטישמיות נוראיות". מייד אחרי הנאום, ואפילו תוך כדי הדברים הללו, החל הקהל שהיה באולם לצד טראמפ לקרוא בצעקות "שלחו אותה חזרה (לסומליה)".

טראמפ הוסיף: "יש לי הצעה לכל הקיצונים רוויי השנאה שמנסים לקרוע את המדינה שלנו - אם לא טוב להן פה, הן יכולות לעזוב. במקרים מסוימים אפשר להגיד שהן שונאות את המדינה שלהן".

הנשיא התייחס ישירות לאוקסיו־קורטס וטען כי "היא אמרה שנאצים מנהלים מחנות ריכוז בארה"ב עבור מהגרים שנאלצים לשתות מים מאסלות, וזה שקר. לא זו בלבד, חלק מהעצורים אומרים שהם חיים בתנאים טובים יותר משהיו להם...היא אמרה שהם יותר אמריקנים מכל אלה שמתנגדים להם, היא תיארה אתכם - את כולנו - כזבל".

פני המפלגה הדמוקרטית

השאגות "שלחו אותה הביתה" מצד הקהל כאשר טראמפ הזכיר את עומאר, באו על רקע דבריו מוקדם יותר השבוע. כזכור, טראמפ האשים את המחוקקות האלו שהן "אנטי־ישראליות" ו"אוהבות אל־קאעידה", ואף אמר כי "אולי כדאי שהן יחזרו למדינות הנחשלות ומוכות הפשע שמהן הגיעו".

גורם המקורב לטראמפ מסר אתמול לרויטרס כי טראמפ מעוניין לקבע בתודעה שארבע המחוקקות האלה הן הפנים של המפלגה הדמוקרטית, והן הסיבה שבגינה קיימת בעיית המהגרים הבלתיחוקיי­ם, לקראת שנת הבחירות הקרבה שבה יתמודד על כהונה שנייה.

טראמפ עורר ביקורת נוקבת בדבריו השבוע על כך שהן צריכות לחזור למולדתן, שכן כולן אמריקניות - שתיים מהן מוסלמיות, אחת היספנית והרביעית ממוצא אפרו־אמריקני. היחידה שאינה ילידת ארה"ב (אך כן אזרחית) היא עומאר.

 ?? צילום: רויטרס ?? נשיא ארה"ב בעצרת בצפון קרוליינה, השבוע
צילום: רויטרס נשיא ארה"ב בעצרת בצפון קרוליינה, השבוע
 ??  ?? ארבע המחוקקות הדמוקרטיות: קורטס (מימין), טלאיב, עומאר ופרסלי
ארבע המחוקקות הדמוקרטיות: קורטס (מימין), טלאיב, עומאר ופרסלי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel