Israel Hayom

"דף חדש" לשיקום נשים נפגעות אלימות במשפחה

ממענק הסתגלות ועד סיוע תעסוקתי: תוכנית חדשה תסייע לנשים שיוצאות מהמקלטים החל מספטמבר ● בתנאים לזכאות: אי חזרה לבן הזוג המכה

- נועם (דבול) דביר

בשורה לנשים שנפגעו מאלימות במשפחה: בספטמבר הקרוב תצא לדרך תוכנית חדשה שתסייע לשיקום נשים שיוצאות עם ילדיהן ממקלטים.

התוכנית, ששמה "דף חדש", תעניק ליווי פרטני לכ־052 נשים מכל המגזרים ומכל רחבי הארץ, והיא כוללת את כל תהליכי השיקום הנדרשים לאישה כדי לחזור ולנהל אורח חיים עצמאי - שיקום תעסוקתי וכלכלי, מיצוי זכויות, יצירת תשתית לניהול חיים עצמאיים, העצמה אישית, תמיכה בהורות ועוד. נוסף על כך, יינתן לכל אישה מענק הסתגלות בסכום של עד 10,000 שקלים.

את התוכנית של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים יפעיל "בעצמי" - ארגון העוסק בשיקום וקידום תעסוקתי. שירה פיגלסון, מנהלת תוכניות ב"בעצמי", אמרה: "בבסיס

תוכנית 'דף חדש' עומד ליווי ממושך ומעמיק, שיעטוף את האישה וייתן מענה למרבית צרכיה לאחר היציאה מהמקלט שבו שהתה תקופה ממושכת".

"החוק כלל בעבר רק מענק, אך לפני כשנתיים הורחב וכעת כולל סל שירותים לליווי נשים נפגעות אלימות ביציאתן מהמקלט", הוסיף חגי מויאל, מנהל תחום אלימות במשפחה ובקהילה במשרד הרווחה, "בשנה יש 700 נשים במקלטים 1,600־כו ילדים. כ־052 נשים יוצאות כל שנה, והן יהיו זכאיות לקחת חלק בתוכנית על פי קריטריונים של החוק, ובהם שהייה של לפחות 60 יום במקלט, אי חזרה לבן הזוג האלים, ובכפוף להסכמתה לתוכנית טיפולית. מדובר במהלך שעונה על הקושי של נשים לתפקד באופן עצמאי - דבר שגרם להן פעמים רבות לחזור לגבר האלים".

קרן ידידות טורונטו היא שהפעילה פיילוט שהיווה את הבסיס למודל הנוכחי. התוכנית, שתוקצבה בכ־73 מיליון שקלים לחמש השנים הקרובות, תצא לדרך כבר בספטמבר הקרוב. לדברי נירה צימלס, מנכ"לית "בעצמי": "הצהרת הכוונות של מדינת ישראל בתחום היא משמעותית ביותר. מענה כולל, ובו תעסוקה כרכיב שיקומי מרכזי, מהווה בשורה של ממש עבור נשים נפגעות אלימות".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel