Israel Hayom

אחים ואחיות נדרשו לחתום על הצהרה שלפיה לא ישבתו כתנאי לקבלת שכר

- מיטל יסעור בית־אור

אחים ואחיות בבתי החולים נדרשו לחתום על הצהרה שלפיה לא ישתתפו בשביתה או בעיצומים כתנאי לקבלת מלוא שכרם. בהחלטה החריגה העובדים אף נדרשים לחתום כי אם יחליטו ליטול חלק בעיצומים הם יצטרכו להודיע על כך להנהלת ביה"ח. בהסתדרות האחיות הנחו את האחיות והאחים שלא לחתום על המכתב.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, טוענת שהאחיות, האחים והציבור משלמים את מחיר הכישלון הניהולי של משרד הבריאות. "אנו קוראים וממליצים למשרד הבריאות כי במקום לנסות ולעשוק את האחיות המסורות על ידי הפחתות שכר לצורך כיסוי גירעונותיו, מן הראוי שהמשרד היה מפנה את אותו ה'מרץ' לפינוי חולים השוכבים במסדרונות ולקיצור התורים הבלתי נסבלים".

עוד ציינה כי "ההתנהלות הבריונית של משרדי הבריאות והאוצר נגד האחיות שנושאות זה שנים על כתפיהן את מערכת הבריאות הקורסת, שכל חטאן היה החלטתן המקצועית להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל, תיענה במאבק נחוש ועיקש". בהסתדרות האחיות יקיימו הבוקר אסיפת חירום בנוגע להמשך המאבק.

כזכור, זה כחודש וחצי נוקטות האחיות עיצומים תחת הכותרת "במקום אומדנים נרחיב את זמן הטיפול בחולים". בהסתדרות האחיות טענו שלמרות עומס העבודה ותפוסת המטופלים הגבוהה מעמיסים על צוותי הסיעוד נהלים אדמניסטרטי­ביים ומיטות במסדרונות בצורה שמסכנת ופוגעת בבטיחות המטופלים. לכן הורתה הסתדרות האחיות לא לשתף פעולה עם נהלים חדשים ומבדקי איכות כך שהאחיות יוכלו להרחיב את זמן הטיפול בחולים. לכן הורתה הסתדרות האחיות לא לשתף פעולה עם נהלים חדשים ומבדקי איכות כך שהאחיות יוכלו להרחיב את זמן הטיפול בחולים.

בשבוע שעבר יצאה הנחיה חריגה של משרד הבריאות לבתי החולים הממשלתיים לקצץ 20% ממשכורותיה­ם של אחיות ואחים בתפקידים של אחראי מחלקה או בתפקידי מטה. כלל האחים והאחיות יספגו קיצוץ של .5% ניקוי השכר בפועל יחל במשכורת חודש אוגוסט.

ממשרד הבריאות נמסר שהנחייתו של הממונה על השכר מדברת בפני עצמה.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel